از ذهن بچه‌های دانشجو ایده‌های شگفت‌انگیزی بیرون می‌آید

مونا عبداله‌شاهی، کارگردانی که با فیلم «پسرک» در نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شرکت کرده است، گفت: امسال فیلم‌های خوبی در جشنواره شرکت کرده‌اند و به خصوص در بخش مسابقه ایران شرکت‌کنندگان بسیار قوی هستند و پیشرفت کرده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی با اشاره به این‌که آثاری را که در روز اول جشنواره دیدم واقعاً برایم لذت‌بخش بود. برخی در فیلم‌نامه قوی ظاهر شده‌اند و برخی در تکنیک از سایر آثار پیشی‌ گرفته‌اند.
این کارگردان جوان تأکید کرد: هنوز موفق نشدم اثری از کارهای بین‌الملل را بینیم ولی بدیهی است که باید در سطح خوبی باشد، چرا که این جشنواره مهم‌ترین اتفاق در حوزه انیمیشن است و خیلی با وسواس و دقت آثار را برمی‌گزیند.
وی که تندیس طلایی بهترین فیلم‌نامه دوره قبل جشنواره پویانمایی تهران را دریافت کرده، عنوان کرد: سعی می‌کنم بخش دانشجویی را حتماً ببینم. چرا که از ذهن بچه‌های دانشجو ایده‌های شگفت‌انگیزی بیرون می‌آید. در مورد کارگاه‌ها هم باید بگویم که حتماً باید در آن‌ها شرکت کنیم. در بخش ایران کارهای مریم کشکولی، مهدی علی‌بیگی، شیوا صادق‌اسدی و ساره شفیعی‌پور را خیلی می‌پسندم. همچنین دوست دارم بار دیگر کار «درخت کهنسال» فرنوش عابدی را تماشا کنم.
وی در خصوص کاری که در این دوره به جشنواره ارایه داده است، گفت: فیلمی که به جشنواره داده‌ام «پسرک» نام دارد و تهیه‌کننده آن جشنواره مقاومت است. این کار 7:30 دقیقه است. موضوع فیلم هم یک موضوع ضدجنگ است و از تکنیک 2D دیجیتال استفاده شده است. فیلم‌نامه آن در مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی کانون در خرداد همین سال جایزه اول را گرفت. این کار طبیعتاً نقص‌هایی هم دارد ولی برایم مهم بود که به این دوره از جشنواره برسد، چرا که این جشنواره، جشنواره خودمان است.
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند آغاز شده است و تا 21 اسفند در هفت سالن ادامه دارد.