کتاب‌رسانان روستایی کانون در تهران گردهم می‌آیند

بیش از 80 مربی کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در گردهم‌آیی آموزشی با محوریت شعرخوانی کودک و نوجوان شرکت می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تهران طی روزهای 14 تا 17 دی 1394 میزبان مربیان فداکاری است که سوار بر خودروهای تجهیزشده کانون، کوه‌ها و دشت‌ها، صحراها و جنگل‌ها را در سرما و گرمای اقلیم‌های متفاوت کشور پهناور ایران زیر پا می‌گذارند تا کتاب، این مهربان‌ترین یار کودکان را به دست مخاطبان خود در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای میهن برسانند.
اکنون در پنجاهمین سالگرد تاسیس کانون عمر این کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی تقریبا هم‌پای خود کانون به 49 سال می‌رسد در حالی که چند نسل از مربیان کانون این وظیفه را به فرزندان و نسل بعدی منتقل کرده‌اند و چند نسل از کودکان ونوجوانان ایرانی نیز از این راه دانش آموخته و بر ذخیره‌های فرهنگی، ادبی و هنری خود افزوده‌اند.
این در حالی است که شمار مراکز سیار کانون در سراسر کشور در مجموع به 108 مرکز شامل 95 مرکز سیار روستایی و 13 مرکز سیار شهری رسیده است.
بر اساس این گزارش گردهم‌آیی این مربیان زحمت‌کش، سخت‌کوش و فرهنگ‌گستر کانون روز 14 دی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران و با نشست علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون با میهمانان آغاز می‌شود.
در همین حال موضوع این گردهم‌آیی آموزشی شعرخوانی کودک و نوجوان تعیین شده است؛ فعالیتی که بسیار مورد استقبال کودکان ونوجوانان عضو این مراکز شهری و روستایی کانون در طول سال واقع می‌شود.
در همین حال تدریس این کلاس‌ها را استادانی مانند محمد گودرزی دهلیزی، سیاوش پیریایی و یحیی علوی‌فرد برعهده دارند.
میهمان ویژه این گردهم‌آیی آموزشی نیز دکتر عبدالعظیم کریمی استاد دانشگاه است که برای مربیان کانون با موضوع مراحل شکل‌گیری اخلاق در کودکان سخنرانی خواهد کرد.
بخش عمده‌ای از برنامه‌های روز نخست این گردهم‌آیی نیز - علاوه بر سخنرانی مدیرعامل کانون - به گفت‌و‌گوهای معاونان «فرهنگی» و «توسعه و مدیریت منابع» همچنین مدیران کل «آموزش و پژوهش» و «آفرینش‌های فرهنگی» کانون با میهمانان اختصاص پیدا می‌کند.