فضای پرنشاط، هدیه مراکز سیار کانون به دنیای کودکان روستایی

معاون توسعه ‌و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت مراکز سیار را موجب ایجاد فضایی پرنشاط برای کودکان روستایی و کمک به توسعه‌ی سواد خواندن و برقراری عدالت اجتماعی دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی در گردهم‌آیی آموزشی مربیان مراکز سیار روستایی، شهری و مرزی سراسر کشور با تاکید بر این موضوع گفت: با توجه به تجربه‌ی کاری خودم به خوبی از نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق محروم آگاهی دارم و شرایط آن را درک می‌کنم.
وی ادامه داد بر همین اساس مدیریت ارشد کانون جایگاه شما مربیان سیار را بی‌بدیل می‌داند و همه به سهم خود تلاش می‌کنیم برای رساندن خوراک مناسب فرهنگی و محرومیت‌زدایی از این قشر جامعه در حد توان گام برداریم.
واحدی در پاسخ به برخی پرسش‌های مربیان در زمینه شرایط تبدیل وضعیت استخدامی خود یادآور شد: کانون متناسب با ساختار سازمان مدیریت در حوزه توسعه مراکز حرکت نکرده است درحالی‌که تعداد مراکز نزدیک به سه برابر شده و این تغییر را نمی‌توان به سرعت صورت داد و نیاز به صبوری و زمان دارد.
وی ادامه داد تلاش‌هایی صورت گرفته و نشست‌های متعددی نیز با مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار کردیم و در حال حاضر به سمت ساختار توسعه‌ی مراکز سیار حرکت می‌کنیم اتفاق‌های خوبی در حال شکل گرفتن است که امیدواریم بتوانیم گام‌های موثری برداریم.
معاون توسعه ‌و مدیریت منابع کانون با اشاره به این‌که ما اعتقاد داریم کتاب‌خانه‌های سیار، پیشانی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت است و نباید با توجیه فرسودگی ناوگان، فعالیت این مراکز متوقف شود، یادآور شد: در حد توانمان تلاش می‌کنیم با رفع موانع و مشکلات و ایجاد امکانات رفاهی بیشتر برای مربیان و کارکنان، این مراکز از حرکت باز نایستند.
وی هم‌چنین گفت: مجوز راه‌اندازی تعداد 62 واحد سیار از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت شده و قرار است به صورت یک شکل و با پیشنهاد معاونت فرهنگی کانون مدل‌سازی و در اختیار استان‌ها قرار بگیرد. افزون بر این مراکز، امیدواریم اداره کل کانون در استان‌ها هم پیگیری‌های لازم را برای تامین اعتبار راه‌اندازی مراکز سیار دیگری از بودجه‌های استانی و موافقت‌نامه‌ها انجام دهند.

بازنگری در بیمه‌های شخص ثالث خودروهای سیار
در این گردهم‌آیی هم‌چنین موسی‌رضا نظری مدیرکل منابع کانون نیز با اعلام این خبر گفت: تمام هم و غم ما این است که نیروها و سرمایه‌های ارزش‌مند کانون حفظ شوند و تلاش می‌کنیم با گرفتن مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح حقوق و مزایای همکاران را به وضعیت مطلوب‌تری برسانیم.
در ادامه این نشست مدیرکل منابع کانون به پرسش‌های مربیان در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مباحث اداری، افزایش پوشش بیمه‌های شخص ثالث خودروهای سیار، شیوه‌ی پرداخت اضافه‌کار و سختی‌کار به کارکنان و مربیان پاسخ گفت.
 نشست مربیان مراکز سیار با معاونان و مدیران‌کل ستادی کانون روز 14 دی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران برگزار شد.