کودکان بیمار به قصه‌گویی نیاز دارند

یکی از پرستاران بخش کودک بیمارستان لقمان شنیدن قصه‌ را برای کودکان بیمار یک نیاز دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این پرستار که 8 سال سابقه کار در بخش کودکان و نوزادان بیمارستان را دارد در جریان حضور قصه‌گویان جشنواره بین‌‌المللی قصه‌گویی در این بیمارستان، با تاکید بر این‌که پس از سال‌ها امروز کودکان را آرام و شاد دیده است گفت: این اتفاق شاید تلنگری باشد که والدین و حتی پرستاران و مسوولان بخش کودک بیمارستان از قصه‌گویی نتایج مطلوبی در ارتباط با کودکان بیمار بگیرند.
مرضیه جعفری در ادامه با بیان این‌که با وجود تجهیز کتاب‌خانه بخش به کتاب‌های کودک اما والدین از کتاب‌خوانی برای آن‌ها غافل هستند، گفت: قصه‌گویی می‌تواند زمینه و بهانه مطالعه این کتاب‌ها را برای پدران و مادران کودکان فراهم کند.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر پاک‌منش که به عنوان مشاور خانواده در این بیمارستان فعالیت دارد، ضمن پراهمیت دانستن تربیت در دوران کودکی، بر شکل دهی شخصیت کودک از طریق انواع هنر تاکید کرد و افزود: آموزش زندگی در قالب هنر قصه‌گویی به کودکان بهترین مسیر و شیوه است.
وی با داشتن 15 سال سابقه مشاوره تربیتی کودکان در مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها هنر آمیخته به شادی و نشاط را ماندگارترین آموزش در ذهن کودکان دانست.
زینب خوش‌بین مادر یک کودک لرستانی بستری در بیمارستان با ابراز خوشحالی از توجه به کودکان بیمار گفت: قصه‌گویی شیوه خوبی برای جواب دادن به سوال‌های مکرر و کنجکاوی‌های کودکان است و والدین می‌توانند در قالب قصه‌ها و ضرب‌المثل‌ها به این سوال‌ها پاسخ دهند.
بر اساس این گزارش یک کودک بیمار 12 ساله بستری در این بخش نیز از شنیدن قصه‌ها در این فضا ابراز خوشحالی کرد و گفت: شنیدن یک قصه من را چند روز از بی حوصلگی خارج می‌کند و فکرم به موضوع قصه مشغول می‌شود.
بعد از ظهر روز چهارشنبه 28 بهمن، هم‌زمان با دومین روز از هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی سه قصه‌گوی برگزیده این جشنواره، قصه‌های خود را برای 16 کودک بستری در بخش کودکان و نوزادان بیمارستان لقمان روایت کردند.