ایرانی‌ها مهربان‌اند؛ به آمریکایی‌ها خواهم گفت

«مایک لی‌لاکت» قصه‌گوی آمریکایی در تهران، قصه ایرانی کدو قلقله زن را برای مهمانان هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بازگو کرد.

او که 33 سال معلم بوده و بیشترعمرش را برای بچه‌ها قصه گفته است هنگام قصه‌گویی خود در تهران گفت: در طول زندگی‌ام به ۳۰ ایالت آمریکا و ۱۵ کشور جهان سفر کرده‌ام و آرزو داشتم یک روز به ایران سفر کنم؛ شما رویای من را محقق کردید.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مایک ادامه داد: یکی از دوستانم به من گفت «شما از همه دنیا قصه گفته‌اید اما تاکنون هیچ داستانی از ایران بازگو نکرده‌اید» گفتم: پیشنهاد بدهید! که در نهایت قصه انتخابی من، کدو آوازخوان یا همان کدو قلقله‌زن شماست.
او با اشاره به تصمیمش برای سفر به ایران و مخالفت خانواده و اطرافیانش برای این مسافرت تاکید کرد: مردم ایران بسیار مهربان هستند و با احترام فراوانی با من برخورد کردند، تصویرسازی رسانه‌ها از ایران درست نبود. به نظر من، اگر از داستان‌های هم باخبر شویم می‌توانیم در کنار یک‌دیگر مهربان‌تر زندگی کنیم
این قصه‌گوی آمریکایی در بیان قصه‌اش از سنتور آمریکایی سازی از مناطق کوهستانی شرق ایالات متحده هم استفاده می‌کرد و مشارکت کودکان در قصه هم، ویژگی شاخص اجرای این قصه‌گو، صاحب نظر و مولف کتاب‌های قصه‌گویی بود.
مایک در پایان با جمعیت حاضر در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون که او را تشویق می‌کردند، عکس سلفی گرفت و گفت من از راه دوری آمدم و با این عکس می‌‌خواهم به مردم کشورم نشان دهم ایران چه مردم مهربانی دارد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که روز 27 بهمن 1394 در کانون آغاز شده بود روز 30 بهمن با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان می‌دهد.