جشنواره‌ها؛ بستری برای به‌روزرسانی شیوه‌های قصه‌گویی

قصه‌گوی یزدی گفت: در جشنواره‌ها بیشتر می‌توان به جایگاه و اهمیت قصه‌گویی پی‌برد و این رویداد بستری مناسب برای به روز کردن قصه‌ها و شیوه‌های قصه‌گویی است.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با حضور 37 قصه‌گوی ایرانی و 11 قصه‌گوی خارجی از 27 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، این قصه‌گویان اظهار نظرهای متفاوتی درباره قصه‌گویی و جایگاه آن در بین خانواده‌ها و تاثیر جشنواره‌ها در رونق این سنت دارند.
سمیه فلاح‌تفتی قصه‌گوی یزدی حاضر در جشنواره هجدهم، قصه‌ها را نمادی از فرهنگ هر شهر یا جامعه‌ دانست و گفت: از آنجایی‌ که قصه‌ها با انواع گویش‌ها و زبان‌ها بیان می‌شود نسل به نسل منتقل می‌شوند و می‌تواند ابزار خوبی برای معرفی انواع زبان‌ها، گویش‌ها، آداب و رسوم و حتی معرفی قهرمانان کهن باشد.
فلاح گفت: یک قصه‌گوی با تجربه با انتخاب قصه‌ی خوب و همچنین لحن زیبا و بیان قوی می‌تواند صلح، دوستی و آرامش را ترویج دهد.
این قصه‌گو که برای اولین‌بار تجربه حضور در جشنواره‌های قصه‌گویی را دارد، جشنواره را فرصتی برای تبادل تجربه‌ها و تاثیرگذار در رشد قصه‌گویی عنوان و خاطرنشان کرد: جشنواره قصه‌گویی بستری مناسب را برای آشنایی با انواع شیوه‌های قصه‌گویی ایجاد می‌کند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز 30 بهمن 1394 در تهران به کار خود پایان می‌دهد.