حضور 11 قصه‌گو در مراکز فرهنگی و آموزشی تهران

یازده قصه‌گو هم‌زمان با آخرین روز نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شیرخوارگاه آمنه، مرکز شماره 31، آسایشگاه کهریزک و موزه عروسک‌های ملل برای مخاطبانشان قصه‌گویی کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آخرین روز نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دو قصه‌گو به مرکز شماره 31 رفتند و برای 60 نفر از دانش‌آموزان مدرسه شهید نوری قصه گفتند. 
«مریم فلاحی» از استان مازندران قصه‌ی یک فانوس روشن را روایت کرد، این قصه درباره زنی است که نذر می‌کند برای حرم امام رضا(ع) یک فانوس ببرد، اما وقتی به آنجا می‌رود می‌بیند که این حرم نورانی و پر از چراغ است، اما در حالی که از این موضوع ناراحت شده است، همه برق‌ها برای دقایقی می‌رود...
همچنین «زهرا بابادی» از استان چهارمحال و بختیاری با قصه‌ی «یک نگین شکسته» میهمان این مرکز فرهنگی هنری تازه تاسیس کانون بود. این قصه دربردارنده داستان پسرک کارگری است که در یک نقره فروشی در بازار رضای شهر مشهد کار می‌کند و به علت بی دقتی، نگین شکسته می‌شود، او در حالی که نگران ورود صاحب مغازه است، از امام رضا(ع) کمک می‌خواهد و...
در بخش دیگری از این برنامه‌ها، سه قصه‌گو نیز به موزه عروسک‌های ملل رفتند و در سالن اجتماعات این موزه برای بچه‌ها قصه گفتند. اینایی کیم، قصه‌گوی کشور کره، قصه «هیونگیو و برادر بزرگترش» را روایت کرد، قصه‌ای که در آن دو برادر فقیر و پولدار زندگی متفاوتی از یکدیگر دارند و در این میان اتفاق‌های زیادی برای آن‌ها رخ می‌دهد.
گلچهره محمدی آو، قصه‌گوی تاجیکستان نیز قصه «بلبل» را برای بچه‌ها گفت، بلبلی که در یک جنگل زندگی می‌کند و در ارتباط با دوستان و حیوانات دیگر به مشکل برمی‌خورد. سیدعلی حسینی، قصه‌گوی کرمانی نیز قصه معروف «ضامن آهو» را برای بچه‌ها تعریف کرد.
اما کودکان شیرخوارگاه آمنه نیز سه میهمان ویژه قصه‌گو داشتند، کریستا دامنیک کومبا قصه‌گوی کشور تانزانیا با حضور در این مرکز، قصه «هیچ کس برتر نیست» را برای بچه‌ها روایت کرد و در این قصه با مشارکت کودکان تلاش کرد فضای مفرح و شادی را برای آن‌ها ایجاد کند.
پریسا علیزاده، قصه‌گوی استان آذربایجان غربی نیز قصه «مادربزرگ و گربه» را برای بچه‌ها تعریف کرد، گربه‌ای شیطان که مادربزرگ را به شکل‌های مختلف اذیت می‌کند و داستان‌های جالبی به علت این شیطنت‌ها به وجود می‌آید. فائزه طاهری نیز قصه «مارمولک سبز کوچولو» را برای بچه‌ها تعریف کرد، مارمولکی که از تخم بیرون می‌آید و دوست دارد که جای حیوانات دیگر باشد و تلاش‌های زیادی برای تحقق آرزویش انجام می‌دهد.
در آسایشگاه کهریزک نیز سه قصه‌گو به میان سالمندان و کودکان رفتند و در سالن اجتماعات این مرکز برای بچه‌ها قصه‌گویی کردند. مااوریسیو پاتینو اسودو، قصه‌گوی کلمبیایی قصه «درس عمو پسکوال من» را برای مخاطبانش تعریف کرد، همچنین سوسن حیاتی، قصه‌گوی بوشهری قصه «بسم‌الله» و بهنوش بساک قصه‌گوی استان مرکزی قصه معروف «پنج انگشت» را برای بچه‌ها تعریف کرد.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز اول اسفند با معرفی برترین‌های این دوره در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیایان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.