کد خبر: 270030
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
نمایش دوباره‌ی «عقل صورتی» در مرکز تئاتر کانون

«عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر بار دیگر بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به استقبال عمومی از نمایش «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت» که به تهیه کنندگی اداره کل سینمایی و تئاتر کانون به روی صحنه رفته بود، این اثر بار دیگر از اول مرداد در تالار بوستان این مرکز میزبان علاقه‌مندان است.
این نمایش درباره رابطه میان دانش‌آموزان، معلمان، پدران و مادران در محیط مدرسه و خانواده است؛ در این بین بازیگر نقش اول این نمایش که پسری نوجوان است با چالش‌ها و رویاهایی روبروست که به کمک معلم پرورشی خود قادر به حل و فصل  آن‌ها می‌شود. ویژگی این نمایش حضور گروهی از بازیگران حرفه‌ای و بازیگران تازه کار نوجوانی است که در کنار هم توانسته‌اند اثری متفاوت و قابل بحث را خلق کنند.
همچنین طراحی صحنه‌ی کار به گونه‌ای است که از نور طبیعی روز در آن استفاده شده است و دکورها کاربرد چند منظوره دارند. ریتمیک بودن اثر و هم‌زمانی برخی اتفاق‌ها در این نمایش نشانه‌ی احترام کارگردان به تربیت مخاطب حرفه‌ای تئاتر است که رسانه‌ها پیش‌تر به آن پرداخته‌اند.
این نمایش که ویژه‌ی کودکان و نوجوانان تولید شده است از اول تا بیستم مرداد همه روزه به جز روزهای شنبه صبح‌ها ویژه مدارس و بعد ازظهرها در ساعت 19:30 برای عموم به روی صحنه می‌رود.
سعید ابک، مهرداد باقری، شراره طیار، فهیمه باروتچی، الهام ایروانی، مریم آشوری و امیرحسین انصافی به همراهی بازی‌گران خردسال و نوجوان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
آهنگ‌سازی این اثر را مرتضی طباطبایی و طراحی و ساخت دکور و صحنه را مهرداد باقری، مهدی فرشیدی‌سپهر و پویا طهماسبی به عهده داشته‌اند. معصومه آرواز نیز دستیار کارگردان و برنامه‌ریز این نمایش است.
‌علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ذخیره بلیت با شماره تلفن‌های 88980721 داخلی 28 تماس بگیرند.