نشست ادبی " خاطرات خاکریز " در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون استان: آگاهی و بصیرت شما شما نوجوانان راه را بر هرگونه نفوذ دشمنان خواهد بست

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، نشست ادبی خاطرات خاکریز با حضور مدیران کل کانون و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اعضای انجمن ادبی برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و خیرمقدم به مهمانان، خطاب به اعضای نوجوان انجمن ادبی کانون عنوان کرد: شما سرمایه‌های ارزشمند ایران اسلامی هستید که همه‌ی ما به شما افتخار می‌کنیم.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به هفته‌ی دفاع مقدس گفت: شما عزیزان حکایت‌های گوناگون جنگ را بسیار شنیده‌اید و می‌دانید که قصه از زیاده خواهی‌های کسانی شروع شد که گمان می‌کردند ایرانیان در برابر ظلم آنان توان پایداری ندارند.

وی سپس از همراهی بسیاری از ابرقدرت‌های آن روزها با متجاوزان سخن گفت و افزود: دشمنان با این خیال باطل به سرزمین مردانِ مرد یورش آوردند اما در همان قدم‌های نخست، توسط همان جوانان و نوجوانانی که امام خمینی(ره) آنان را سربازان خود نامیده بود، زمینگیر شدند؛ همان‌ها که می‌دانستند سرزمین یعنی شرف، ناموس و غیرت و دفاع از آن یعنی دفاع از همه‌ی ارزش‌ها.

مدیرکل کانون اینچنین ادامه داد: همانان که شهادت را سعادت می‌دانستند و این راه را آگاهانه انتخاب کردند و چنان درسی به دشمن دادند که تا ابد فراموششان نشود.

هادی سپس به ناکامی دشمن در عرصه‌ی جنگ اشاره و عنوان کرد: دشمن که در نبرد رودر رو راه به جایی نبرد، اعتقاد، دین، قومیت و ملت ما را نشانه گرفت تا با سرگرم کردن ما منافع خویش را تامین کند اما در این مورد نیز با حضور کودکان و نوجوانان آگاهی چون شما تا کنون راه به جایی نبرده است.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود مدیرکل بنیاد حفظ آثار و دیگر رزمندگان را مایه‌ی افتخار کشور دانست و خاطرنشان کرد: با فداکاری چنین عزیزانی هیچ گزندی از سوی دشمنان به عزت ما نرسید و همچنان با سربلندی به سوی قله‌های افتخار در حرکتیم.

در بخش دوم این ویژه برنامه یکی از همکاران، که سابقه‌ی حضور در جبهه داشت، خاطراتی از آن روزها نقل کرد و در ادامه اعضای نوجوان به اثر خوانی با موضوع دفاع مقدس پرداختند.

سپس مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تسلیت ماه محرم، از حضور در جمع شاعران و نویسندگان نوجوان کانون ابراز خرسندی کرد و گفت: شما نسل انقلابید و همه‌ی امکانات برای شما فراهم است پس جای تعجب نیست که از میان شما کسانی چون شهید محسن حججی تربیت می‌شوند و رشد پیدا می‌کنند.

سرتیپ دوم غلام نبی کوهکن در خصوص نامگذاری جنگ ایران و عراق با عنوان دفاع مقدس عنوان کرد: ما هیچگاه جنگ طلب نبودیم و اگر به تاریخ ایران دقت کنیم همواره کشور ما مورد تاخت و تاز قرار گرفته و ما از سرزمین خود دفاع کرده‌ایم و هر بار بخش‌هایی از خاک ایران را از دست داده‌ایم ولی در دوران دفاع مقدس با تمام توان از آب و خاک خود دفاع کردیم.

سردار کوهکن در ادامه افزود: ما با همه‌ی تلخی‌هایی که این جنگ برایمان داشت، در هیچ شرایطی اخلاق اسلامی را در دفاع مقدس کنار نگذاشتیم تا جایی که قبل از اینکه خود آب بنوشیم ابتدا اسیرانمان را سیراب می‌کردیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان، معرفتی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: نوجوان و جوان و دیگر رزمندگان از روی شناخت عمیق و آگاهی خود این راه را انتخاب می‌کردند و به آن ایمان داشتند.

کوهکن سپس با ذکر خاطراتی تلخ و شیرین به شهید سَبیل اخلاقی، از شهدای استان در جریان دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: شهید اخلاقی با 12 سال، کوچک‌ترین شهید دفاع مقدس است که با وجود سن کم، سختی‌های فراوانی برای اعزام به جبهه به جان خرید و جان خویش را برا سر آرمانش نهاد.

وی در پایان از آثار خوب بچه‌ها و توانایی‌شان در زمینه‌های ادبی تشکر کرد و از آنان خواست دست از تلاش برندارند.

قابل ذکر است با اهدای لوح سپاس و جایزه تعدادی از اعضای انجمن ادبی مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =