ایران به زودی صدای داستان هرمزگان را خواهد شنید

محمدرضا صفدری نویسنده شناخته شده کشور، داستان نویسان هرمزگان را مایه امید ادبیات داستانی توصیف کرد و گفت: صحنه فرهنگی و ادبی ایران به زودی صدای داستان هرمزگان را خواهد شنید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، محمدرضا صفدری نویسنده شناخته شده کشوردر جمع مربیان و اعضای ارشید ادبی کانون، داستان نویسان هرمزگان را مایه امید ادبیات داستانی توصیف کرد و گفت: صحنه فرهنگی و ادبی ایران به زودی صدای داستان هرمزگان را خواهد شنید.

نویسنده سیاسنبو در نشست داستان خوانی که به همت و دعوت انجمن داستان هرمزگان و به میزبانی کانون هرمزگان برگزار شد، پس از شنیدن داستان‌هایی از نویسندگان عضو این انجمن، تنوع سوژه ها، درون مایه های قوی و متفاوت و نگاه این نویسندگان را مزیت و تفاوت کار نویسندگان هرمزگان دانست.

وی ادامه داد:  بخش  قابل توجهی از داستان های کوتاه در کشور تحت تاثیر آنچه در تهران می گذرد  صرف سوژه هایی می شود که می توان به آنها داستان های آپارتمانی گفت اما نویسندگان هرمزگان نشان داده اند تحت تاثیر این جو کاذب قرار نگرفته و در مسیری درست، داستان کوتاه را دنبال کرده و به آن می پردازند.

دارنده عنوان اثر برگزیده چهارمین دوره کتاب سال (برای رمان من ببر نیستم، پیچیده به بالای خود تاکم) اضافه کرد: قرار گرفتن در این مسیر موجب خواهد شد تا در چندسال آینده نگاه مرکزنشینان به داستان هرمزگان عوض شود.

در نشست داستانی انجمن داستان هرمزگان، سارا سلماسی، مجید پولادخانی، دریا چوبین و ایرج بلوچی داستان های خود را خواندند که محمدرضا صفدری های هر یک از این آثار را جداگانه مورد نقد و بررسی قرار داد.

منصور علیمرادی، احمد آرام، محمد ولی  زاده و موسی بندری از دیگر نویسندگان مهمان این برنامه بودند که به بیان دیدگاه های خود پیرامون مفهوم بومی نویسی  پرداختند.

این نشست با "محمدرضا صفدری" با میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =