قصه‌گویی مصطفی رحماندوست و ۱۹ اجرا در بخش ملی

سومین روز از بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پنج‌شنبه ۲۸ آذر با برنامه‌هایی ویژه از جمله قصه‌گویی مصطفی رحماندوست و نشست‌هایی تخصصی با حضور سخنرانان و مدرسانی از کشورهای اسپانیا و ترکیه به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سومین روز از جشنواره بیست‌ودوم یکی از پراجراترین روزهای جشنواره است که در آن ۱۹ قصه‌گو از ۱۴ استان روی صحنه خواهند رفت. برنامه‌ها از ساعت ۸:۳۰ با اجرای رقابت‌های بخش ملی از پنج استان البرز، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، یزد و خوزستان به ترتیب با نام‌های «جشن تولد ماربوآ»، «ماه تی‌تی»، «یک راه بهتر»، «بلندترین صدای دنیا» و «مهمان دیوانه» آغاز خواهد شد.

بر همین اساس در بخش دوم این اجراها؛ قصه «پری افسانه‌ها» از البرز، «صفحه آخر» از تهران، «ماهی رنگین‌کمان» از فارس، «تو چه رنگی هستی؟» از خراسان رضوی و «آقا هزارپا و کفش‌دوز» از استان کرمان به ترتیب در فهرست رقابت‌های این بخش قرار دارند که از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۰۰ به روی صحنه می‌روند.

بخش سوم این رقابت‌ها نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ نیز به اجرای قصه «باغ هزار دخترون» از استان ایلام، «ساعت به وقت انار» از استان لرستان، «گلبهار» از استان گیلان، «کیخسرو» از استان کرمانشاه و «یخی که عاشق خورشید شد» از استان کرمان اختصاص دارد.

همچنین از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۰۰ و در آخرین بخش از اجراهای روز پنج‌شنبه؛ قصه‌های «لکنت» از یزد، «نقاشان چینی و رومی» از گیلان، «بیژن و منیژه» از اصفهان و «هیچ‌کس جراتش را ندارد» از البرز روایت می‌شوند.

مصطفی رحماندوست، نویسنده، شاعر، مترجم و سراینده شعر به یادماندنی «صد دانه یاقوت» نیز ساعت ۱۷ به عنوان یکی از مهمانان ویژه این جشنواره در سالن شهید بهنام محمدی کانون به قصه‌گویی می‌پردازد.

کارناوال عروسک‌های غول‌پیکر و اجرای نمایش خیابانی «پدربزرگ و ترب» از دیگر ویژه برنامه‌های این جشنواره است که ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۵:۰۰ از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خیابان حجاب به سمت پارک لاله حرکت می‌کند و اوقاتی مفرح را برای همراهی‌کنندگانش ایجاد خواهد کرد.

در بخش دیگر برنامه‌های این روز کارگاه‌های «بداهه‌پردازی و خلق قصه‌های عامیانه» پیش‌بینی شده که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور سکین سارپکایا از کشور ترکیه و «رویکردهایی به قصه‌گویی شفاهی کوبا (از تجربه‌های شخصی تا الگوی بین‌المللی)» از سوی کورالیا رودریگز مونتویا از کشور اسپانیا در سالن کنفرانس شماره دو برای قصه‌گویان، اولیای تربیتی و علاقه‌مندان برپاست.

داوری بخش ملی این دوره از جشنواره را بهرام شاه‌محمدلو رئیس انجمن قصه‌گویی کانون، ایرج طهماسب قصه‌گو، مجری و کارگردان، حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، رویا نونهالی و آزیتا حاجیان بازیگر بر عهده دارند که به تماشای تمامی اجراهای بخش ملی خواهند نشست.

یادآوری می‌شود؛ بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» از ۲۶ تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =