ایجاد بانک اطلاعاتی و کتاب‌شناسی در حوزه قصه‌گویی‌ ضروری است

مسئول کمیته علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ایجاد بانک اطلاعاتی و کتاب‌شناسی در حوزه قصه‌گویی‌ را بسیار ضروری دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مینا ذاکرشهرک افزود: بخش علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با هدف ایجاد بستری مناسب برای تولید دانش، توسعه آموزش و تعمیق نگاه به جایگاه و اهمیت قصه، قصه‌گویی و قصه‌پژوهی برگزار می‌شود.
وی افزود: بدین منظور با بهره‌مندی از خردجمعی صاحب‌نظران این حوزه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، مباحث جدید علمی در سطح ملی و بین‌المللی شناسایی می‌شود و با هدف ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از استعدادهای برتر پژوهشی، متخصصان با ارایه مقاله، کتاب (تالیفی و ترجمه)، پایان‌نامه و رساله‌های علمی به رقابت می‌پردازند و از پژوهش‌گران و نوآوران پژوهشی برتر، قدردانی می‌شود.  
مسئول کمیته علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: امسال علاوه بر مقاله‌های علمی پژوهشی و مروری، کتاب‌های تالیفی، پایان‌نامه و رساله‌ها نیز به این بخش افزوده شده است. کتاب‌ها باید در حوزه مباحث نظری قصه، قصه‌گویی، قصه‌پژوهی و آموزش قصه‌گویی باشد که در بازه سال‌های ۹۵ تا ۹۹ منتشر شدند. همچنین پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که از سال ۹۷ تا ۹۹ تهیه شده است، در این بخش شرکت داده می‌شود.
وی ادامه داد: دستورالعمل نگارش مقاله‌های پژوهشی در شیوه‌نامه به‌طور کامل توضیح داده شده است و متخصصان این حوزه می‌توانند با توجه به شیوه‌نامه که در سایت جشنواره به نشانیwww.kanoonfest.ir  بارگذاری شده است، از شرایط و ویژگی‌های ارایه آثار مطلع شده و با ارسال موضوع‌های جدید، ارزشمند و کاربردی که در جشنواره‌ها یا نشریات دیگری ارایه نشده باشد در این بخش شرکت کنند.
این پژوهش‌گر اظهار کرد: هیچ پژوهشی نمی‌تواند بدون برقراری پیوند با پیشینه پژوهشی در حوزه موضوعی خود موفق باشد و دسترسی به منابع اطلاعاتی روزآمد یکی از مهم‌ترین نیازهای پژوهش‌گران است. از این رو ایجاد بانک اطلاعاتی و کتاب‌شناسی در حوزه قصه‌گویی‌ بسیار راهگشاست.
ذاکرشهرک در پایان ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری بهتر جشنواره بیست‌وسوم گفت: امیدوارم بتوانیم در این جشنواره با شناسایی مباحث نو و در کنار متخصصان این حوزه، دستاوردهای خوبی داشته باشیم و ارزش‌های فرهنگ ملی خودمان را معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =