هر گونه جذب جدید در کانون با اولویت مربیان پاره وقت خواهد بود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست فصلی مدیران کل ستادی و استانی این مجموعه گفت: کانون نهادی تأثیرگذار است اگر منطقی، اصولی و علمی کار کند و آن را باور داشته باشیم.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده در این نشست گفت: کانون و فعالیت‌های این مجموعه منحصر به فرد است و باید مسیر حرکت و فعالیت آن بر اساس اسناد بالادستی ترسیم شود.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن هفته‌ی ملی کودک خطاب به مدیران کل کانون در استان‌ها خاطرنشان کرد: متولی برنامه‌های این هفته در استان‌ها اداره‌های ‌کل‌ کانون است بنابراین بر اساس شیوه‌نامه، ابتکار عمل را در استان‌ها به دست بگیرید تا برنامه‌های خوبی را بتوانیم برای کودکان و نوجوانان اجرا کنیم.

مدیرعامل با بیان این‌که ما در ستاد تهران نمی‌توانیم برای همه استان‌ها یک نسخه واحد تجویز کنیم گفت: کشور ما از نظر فرهنگی بسیار متنوع است بنابراین تصمیم‌گیری‌هایی را که فکر می‌کنید برای پیشبرد اهداف کانون مناسب است اجرا کنید و با بهره‌گیری از ارتباط‌ها برای معرفی بهتر کانون و جذب امکانات و بودجه تلاش کنید.

علی‌اکبرزاده هم‌چنین در این نشست به مدیران کل استان‌ها توصیه کرد: صاحبان فکر و ایده را شناسایی و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنید چرا که برای افزایش تنوع محصول باید تنوع فکر وجود داشته باشد به عنوان مثال اگر هر استان بتواند یکی از اسباب‌بازی‌های بومی خود را بازطراحی و تولید کند بیش از ۳۰ اسباب‌بازی تولید و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد بنابراین مبتکران استانی در این زمینه را مشارکت دهید و حتی تولید آن‌ را نیز در صورت امکان به کارگاه‌های بومی استان خود بسپارید.

وی هم‌چنین بر تربیت نیروی انسانی توانمند تاکید کرد و یادآور شد: برای پست‌های خالی در چارت سازمانی نیروهای انسانی توان‌مند منصوب کنید تا برای مدیریت آینده کانون نیروی انسانی توان‌مند تربیت شود.

مدیرعامل هم‌چنین بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت خیران کانون یار در استان‌ها تاکید کرد و افزود: افراد خَیِر زیادی در شهرهای مختلف هستند که تمایل دارند برای فعالیت‌های فرهنگی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنند آن‌ها را شناسایی و از این ظرفیت برای توسعه خدمات کانون استفاده کنید.

راه‌اندازی فروشگاه عرضه محصولات کانون، برگزاری دوره‌های آموزش مربیان و کارکنان متناسب با نیازها، توجه به موضوع ارزیابی عملکرد و نظارت، هموارسازی مسائل مربیان پاره‌وقت، ساماندهی نیروی انسانی و اولویت جذب مربیان پاره‌وقت در صورت دریافت مجوز از دیگر مباحثی بود که مدیرعامل در نشست فصلی مدیران کل کانون مطرح کرد.

علی‌اکبرزاده هم‌چنین بر هماهنگی بیشتر مدیران کل با رییس کانون زبان ایران تاکید کرد و هماهنگی بیشتر در فرآیند برنامه‌ها را خواستار شد.

نشست فصلی مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۸ مهر ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد و پیش از سخنان مدیرعامل مدیران‌کل استان‌های یزد، خراسان رضوی، هرمزگان و مازندران به نمایندگی از سایر مدیران به طرح مسایل، پرسش‌ها و بیان پیشنهاد خود در حوزه‌های اداری و مالی، تولید، کانون زبان ایران و معاونت فرهنگی پرداختند که معاونان کانون به آن‌ها پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =