نقاشی دیواری کودکان ۴۷ کروموزمی آباده در هفته ملی کودک

همزمان با هفته ملی کودک، دیوار مهربانی در خیابان ۱۷ شهریورآباده در استان فارس به همت مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری آباده با شرکت کودکان ۴۷ کروموزمی نقاشی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در اولین روز هفته ملی کودک و روز جهانی کودک، طی آیینی که با حضور مردم و مسوولان ازجمله فرماندار آباده و جمعی از مسوولان برگزار شده بود، کودکان و نوجوانان پای دیواری موسوم به «دیوار ۴۷» که به منظور حمایت بیشتر از کودکان دارای سندرم‌ داون طراحی شده، گردهم آمدند و نقاشی کشیدند.
حسین فدایی‌صدر، مربی‌مسوول مرکز فرهنگی‌هنری آباده در این باره گفت: دیوار ۴۷ در حمایت از کودکان ۴۷ کروموزمی طراحی شده و در این روز، افراد دارای سندرم داون و دیگر کودکان در کنار هم و با همدلی، دوستی و صمیمیت به نقاشی کودکانه پرداختند و تصورات خود از دنیای اطراف را به تصویر ‌کشیدند.
افراد دارای سندرم داون دارای ۴۷ کروموزوم هستند که نسبت به افراد معمولی یک کروموزم بیشتر دارند.
هفته ملی کودک امسال، برنامه‌هایی را برای استفاده تمامی کودکان اعم از نیازهای ویژه طراحی کرده و تا ۲۲ مهر در سراسر کشور با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» ادامه دارد.

قول مساعد نماینده مردم مرودشت در مجلس برای تأمین خودروی کتابخانه سیار
همزمان با آیین گرامی‌داشت روز جهانی کودک نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری مرودشت، نسبت به تامین خودروی کتابخانه سیار روستایی قول مساعدت داد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جلال رشیدی‌کوچی در هفته ملی کودک با حضور در مرکز فرهنگی‌هنری مرودشت در استان فارس، با فعالیت‌های کانون آشنا و میهمان برنامه‌های کتابخانه کانون پرورش فکری شد.
در این دیدار همچنین رشیدی‌کوچی برای تأمین خرید و خودرو با هدف راه‌اندازی واحد سیار در شهرستان مرودشت قول مساعدت داد و گفت که در پایان هر فصل، جلسه‌ هم‌اندیشی و تعامل با حضور مسوولان اداره‌های شهرستان با هدف رفع مشکلات مجموعه‌های فرهنگی با حضور نماینده کانون پرورش فکری در دفتر او برگزار می‌شود.
نماینده مردم مرودشت قرار است در آخرین روز هفته ملی کودک نیز با مربیان و کارکنان مرکز فرهنگی‌هنری مرودشت در کانون، دیدار و گفت‌وگو کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =