آثار شاخص ادبی جهان را به خط بریل منتشر کنید

تعدادی از اعضای دارای نیازهای ویژه مراکز کانون پرورش فکری در دیدار با معاون فرهنگی کانون خواستار انتشار آثار شاخص و مهم ادبی جهان به زبان بریل برای کودکان و نوجوانان ایرانی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمود مروج روز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ و در دومین روز هفته ملی کودک در دیدار با این کودکان و نوجوانان در مرکز شماره ۴۰ کانون در جریان مسایل و خواسته‌های آنان قرار گرفت که انتشار آثار ادبی مهم دنیا به زبان بریل، تنوع بخشی به کتاب‌های بریل کانون و افزایش سهمیه کتاب در مراکز، بخشی از مسائل مطرح شده از سوی اعضای نابینای حاضر در این برنامه بود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه ضمن تبریک روز جهانی و هفته‌ ملی کودک به تمام کودکان جهان، ایران و اعضای دارای نیازهای ویژه، ابراز امیدواری کرد که با همت همگان و رعایت نکات بهداشتی فردی و اجتماعی، مراکز کانون در آینده‌ای نزدیک به صورت حضوری فعالیت‌های متنوع خود را با انرژی و شور و نشاط بیشتری آغاز کنند.
وی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گفت: بسیار خوشحالم که این دیدار هم‌زمان با هفته کودک رخ داده است. و بسیار خوشحالیم که به زودی مراکز کانون درحالی آغاز به کار می‌کنند که برنامه‌های مختلفی هم‌چون کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دیگر برنامه‌ها را برای تمام مخاطبان کانون در نظر گرفته‌ایم.
در این جشن که با رعایت نکات وشیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌ اجتماعی و با حضور نمادین تعداد اندکی از کودکان مراکز فراگیر استان تهران به اجرا درآمد اعضا، آثار هنری خود را ارائه کردند. شعرخوانی، نوازندگی، ‌ خوانش متن ادبی بخشی از این برنامه‌ها بود.


سیدعلی حسینی سرپرست اداره‌کل کانون تهران در این برنامه به حضور ۱۰۰ نفر از کودکان با نیازهای ویژه در کارگاه‌های برخط کانون طی دوران کرونا اشاره و ضمن ارائه گزارشی به فعالیت ۵ مرکز فراگیر در تهران و حدود ۴۰ مرکز در کل کشور پرداخت و ابراز امیدواری کرد اعضای دارای نیازهای ویژه کانون در این مراکز بار دیگر بتوانند در کنار سایر کودکان و نوجوانان از کارگاههای مختلف و دانش، تجربه و مهارت مربیان کانون بهره‌مند شوند.
همچنین با اهدای لوح و هدایایی شامل محصولات فرهنگی، از طرف کانون پرورش فکری و با حضور مسئولان ستاد و استان تهران، اعضا و مربیان مراکز فراگیر کانون مورد قدردانی قرار گرفتند.
در این برنامه ابوالقاسم سلیمانی دبیر هفته ملی کودک و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی و کارشناسان کانون استان تهران نیز حضور داشتند.
هفته‌ ملی کودک، یادواره‌ شهید علی لندی، امسال با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر کشور در حال برگزاری است و با توجه به شرایط کرونایی شهرها، برنامه‌ها در دو شکل مجازی و حضوری طراحی شده ‌است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =