تقدیر کانونی‌ها از مدافعان سلامت و حافظان امنیت در هفته ملی کودک

اعضا و مربیان کانون پرورش فکری در هفته ملی کودک که یکی از روزهای آن به نام «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه» نام‌گذاری شده، طی برنامه‌های متنوعی از حافظان سلامت در سراسر کشور تقدیر کردند.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در استان زنجان و به همت کانون پرورش فکری از ۳۹ پزشک و متخصص در حوزه کودک که با همکاری سازمان نظام پزشکی شناسایی شده بودند، تقدیر شد.
به گفته علیرضا نوری مدیرکل کانون استان زنجان، هفته ملی کودک فرصتی است تا به یاد بیاوریم در کنار ما انسان‌های معصوم و کوچکی زندگی می‌کنند که آینده آن‌ها در گرو تصمیم‌گیری‌های امروز ماست و ما وظیفه داریم همواره برای ارتقای حقوق آن‌ها تلاش کنیم.
وی یکی از برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری استان را تقدیر از فعالان حوزه کودک عنوان کرد و افزود: پیش از این تقدیر از فعالان حوزه کودک در زمینه‌های فرهنگی و هنری انجام می‌شد اما امسال در حرکتی جدید، از فعالان کودک در حوزه بهداشت و درمان و پزشکی هم تقدیر شده است.
این مقام مسوول با اشاره به این‌که از برخی از فعالان در حوزه پرستاری کودک نیز تقدیر شده، گفت: لوح تقدیر این افراد با حضور رییس سازمان نظام پزشکی تقدیم آن‌ها شده است.
در استان همدان نیز در چهارمین روز از هفته ملی کودک و روز «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، مراکز فرهنگی‌هنری نهاوند با همکاری کتابخانه سیار روستایی این شهر، ویژه‌برنامه‌ای را با هدف تجلیل از مدافعان سلامت و مدافعان حرم به اجرا درآوردند. در این برنامه احسان‌علی خویشوند، رییس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند به ایراد سخنرانی پرداخت. وی توصیه‌هایی به اعضا و خانواده‌ها پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لزوم تزریق واکسن ارایه کرد.
در ادامه برنامه پیام تصویری بهناز ضرابی‌زاده، مدیرکل کانون استان پخش شد. برنامه با مقاله‌خوانی حسنا سادات سید آقایی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ نهاوند ادامه پیدا کرد و کلیپی با موضوع مدافعان سلامت و مدافعان حرم پخش شد.
سپس مهنا کرمعلی یکی از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ این شهرستان نیز بیانیه هفته ملی کودک را قرائت کرد. .
در این برنامه همچنین از آرش امرایی عضو برگزیده نقاشی «ستاره‌های بی‌نشان» تقدیر شد.
این مراسم با مشارکت آموزشگاه «راه روشن» و با شرکت ۵۴ کودک در فضای مجازی برگزار شد.
در همین حال، روز سه شنبه ۲۰ مهرماه و در پنجمین روز از هفته ملی کودک، جهانبخش قنبری مدیرکل کانون استان مرکزی و سرهنگ حسن مفخمی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اراک و هیات همراه از مدرسه بیمارستان حامی یار دیدن کردند.
در این برنامه مدیرعامل موسسه حامی‌یار استان مرکزی با اشاره به این‌که فعالیت رسمی آموزشی این موسسه از سال ۹۵ آغاز شده و ۲۲۰ معلم استان تاکنون در راستای ارایه خدمات آموزشی به کودکان مبتلا به سرطان با این موسسه همکاری داشته‌اند، گفت: برقراری عدالت آموزشی، پیشگیری از محرومیت‌های تحصیلی، ارتقای روحیه و جلوگیری از افسردگی و بی‌حوصلگی کودک و پدیده بیمارستان‌زدگی، علاقه‌مندی به مدرسه پس از درمان، تقویت مثبت اندیشی و توان‌بخشی در به دست آوردن پیشرفت تحصیلی، تعیین مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های سخت‌درمان در مقاطع مختلف تحصیلی و... از جمله اهداف مدرسه بیمارستان است. مدیرکل کانون استان مرکزی نیز ضمن تبریک هفته ملی کودک و تشکر از زحمات این مجموعه خاطرنشان کرد که کانون پرورش فکری همچون سال‌های قبل در کنار شماست و از هیچ کمکی برای این عزیزان دریغ نخواهد کرد.
پایان این مراسم دیدار با کودکان مدرسه بیمارستان حامی و برآوردن آرزوی چند نفر از بچه‌ها بود؛ آن‌ها آرزو کرده بودند که سوار ماشین پلیس شوند، و دراین روز به همت کانون و نیروی انتظامی، این آرزو برآورده شد.
مدافعان سلامت مرکز بهداشتی و درمانی جعفرآبادی شهمیرزاد نیز از سوی کانون پرورش فکری و اعضای کارگروه هفته ملی کودک تجلیل شدند.
به گفته مینا تبیانیان مسوول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهمیرزاد، ویژه‌برنامه تجلیل از مدافعان سلامت با حضور کریم علایی‌شهمیری بخشدار، سیدمهدی کاظمی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر، وحید متقی سرپرست شهرداری، صادقی فرماندهی نیروی انتظامی بخش، فرزاد موسوی مسوول نمایندگی آموزش و پرورش، حمیدرضا نادری عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهمیرزاد و پزشکان و پرستاران مرکز بهداشتی و درمانی جعفرآبادی در پنجمین ‌روز از هفته ملی کودک برگزار شد.
در این آیین با اهدای گل و اجرای سرود توسط کودکان کانون شهمیرزاد از زحمات مدافعان سلامت قدردانی شد.
همچنین به همت شهردار اصفهان و سرپرست کانون استان، در هفته ملی کودک از خانواده‌های مدافعان شهید حرم و امنیت کشور همزمان با اجراهای تماشاخانه سیار کانون تجلیل شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان و پلیس راهور استان نیز در هفته ملی کودک با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برنامه‌های مشترکی را برگزار کرده‌اند.
یکی از اهداف این ویژه‌برنامه، آشنا کردن کودکان، به عنوان همیاران پلیس، با قوانین راهنمایی و رانندگی بود تا به این وسیله خانواده‌ها نیز الزام بیشتری برای همکاری داشته باشند که نتیجه آن کاهش تخلف‌ها و صدمه‌های ناشی از رعایت نکردن آن خواهد بود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =