تجربه دلنشین  انیمیشن دیدن در جشنواره پویانمایی تهران

جشنواره پویانمایی تهران فضای متفاوتی دارد و مانند دیگر جشنواره‌ های سینمایی نیست که مخاطبانش برای دیدن سلبریتی‌ها سر از محل برگزاری جشنواره دربیاورند. هرآنکس که به این سمت و سو کشیده می‌شود، حتماً علاقه‌ای به دیدن انیمیشن دارد؛ آن‌هم نه از جنس انیمیشن‌های تجاری بلکه انیمیشن‌هایی که با عشق و علاقه فراوان در استودیوهای کوچک، اما حرفه‌ای ساخته می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زهرا کشاورز دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه شریعتی در کنار دوستش سحر بلوری‌فر، دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه هنر مقابل در اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشسته‌اند و هر دویشان به دلیل علاقه به انیمیشن به اینجا آمده‌اند. کشاورز می‌گوید: به انیمیشن علاقه‌ دارم ولی هنوز در موقعیتی قرار نگرفته ام که به سمت ساختنش بروم.
دوستش سحر بلوری فر هم به انیمیشن علاقه دارد و البته رشته‌اش با انیمیشن مرزهای نزدیک‌تری دارد. 


محمد حسینی نژاد همان نزدیکی‌ها روی پله‌ها نشسته است، او هم دانشجوی رشته انیمیشن دانشگاه سوره است و برای دنبال کردن انیمیشن‌های روز ایران به جشنواره آمده است. مرد جوانی کنار ورودی جشنواره ایستاده است و نشریه روزانه پویانمایی تهران را ورق می‌زند. او می‌گوید: من استاد دانشگاه هستم. البته نه رشته هنر ولی به انیمیشن بی‌ربط هم نیست. آمده‌ام در این فضا قرار بگیرم و با انیمیشن‌های جدید آشنا شوم.
هدیه نوروزخانی هم دانشجوی رشته انیمیشن دانشگاه شریعتی است. او به دلیل ارتباط رشته‌اش به انیمیشن به این جشنواره آمده‌ است و می‌گوید که می‌خواهم ببینم کشورهای دیگر چه انیمیشن‌هایی می‌سازند، چه ایده‌هایی دارند و چطور طراحی شخصیت انجام می‌دهند. 
مائده داوری هم مدت‌هاست از رشته انیمیشن فارغ‌التحصیل شده و در رشته تدوین کار می‌کند. او می‌گوید: سال اول که انیمیشن می‌خواندم اساتید به ما این جشنواره را معرفی کردند، هر سال در این جشنواره شرکت می‌کنم و تجربه خوبی از شرکت در این جشنواره دارم.


چهار دانش آموز هنرستانی از هنرستان «کمال الملک» هم میهمان  جشنواره پویانمایی هستند. امیرعلی، پارسا، کوروش و محسن در محوطه مشغول قدم زدن هستند. البته انیمیشن هم دیده اند و حالا درباره کارها با هم بحث می‌کنند. 
همانطور که انتظار می رفت دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران میزبان میهمانانی است که همگی عشق به انیمیشن را در دل می‌پرورانند.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =