قصه‌گویی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه فرهنگی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی در آیین گشایش مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز، قصه‌گویی را از مهمترین شاخص‌های توسعه فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد فرشکاران در آیین آغاز به کار مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به اهمیت پرورش فکر و خودباوری در کودکان و نوجوانان بیان کرد: اگر خودباور نباشیم و در فرزندانمان خودباوری را نهادینه نکنیم به دیگران متکی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار از مسیر پرورش تفکر و اندیشه می‌گذرد افزود: فرآیندمحور بودن فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبب شده است تا مخاطبان این نهاد فرهنگی خوب اندیشیدن و خوب فکر کردن را به نحو اثرگذار فرا بگیرند.

فرشکاران تصریح کرد: آسیب‌های فرهنگی موجود در حوزه‌های فرهنگی، از طریق توسعه فعالیت‌های فرهنگی کاملا قابل برطرف شدن است و کانون به عنوان یک نهاد اثرگذار فرهنگی در این عرصه گام‌های موثری برداشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شور و نشاط حاکم بر فضای جشنواره قصه‌گویی بسیار دلنشین و خاطره‌انگیز است تاکید کرد: وقتی این شور و نشاط را می‌بینم مسئولیت خود را برای تداوم و توسعه چنین فضاهای فرهنگی و با نشاط سنگین‌تر احساس می‌کنم.

فرشکاران با ابراز خرسندی از میزبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار امیدواری کرد میهمانان و قصه‌گویان این جشنواره خاطره‌های خوبی از حضور در این رویداد فرهنگی به همراه داشته باشند.

قصه‌گویی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه فرهنگی است

قصه‌گویی برگزیدگان منطقه یک کشور در مدارس تبریز

همچنین جمعی از قصه‌گویان شرکت‌کننده در مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از استان‌های قزوین، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی باحضور در تعدادی از مدارس و نواحی تبریز برای دانش‌آموزان قصه‌گویی کردند.

این برنامه که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی در میان دانش‌آموزان و اولیای مدارس برگزار شد با استقبال خوبی همراه بود.

مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی روزهای اول تا سوم آذر با حضور قصه‌گویان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین به میزبانی شهر تبریز در حال برگزاری است.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری‌ محمد گودرزی‌دهریزی در یزد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =