تجلیل کانون از اقبال قاسمی‌پویا پژوهشگر و نویسنده

همزمان با چهاردهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش، از سال‌ها تلاش و ممارست اقبال قاسمی‌پویا پژوهشگر و نویسنده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران قدردانی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران در جریان نشست «بایدها و نبایدها در جستارنویسی» که به مناسبت هفته‌ پژوهش برگزار شد، از تلاش‌های اقبال قاسمی‌پویا، پژوهشگر و نویسنده‌ حوزه‌ آموزش و پژوهش تجلیل کرد.

در این مراسم ابتدا نماهنگی از فعالیت‌ها و سخنرانی‌های پیشین اقبال قاسمی‌پویا پخش شد. سپس علی رشیدی‌نیا سرپرست کانون استان تهران از تلاش‌های بلندمدت قاسمی‌پویا قدردانی و وجود افرادی نظیر وی را غنیمتی بزرگ برای جامعه‌ علمی و پژوهشی کشور قلمداد کرد.

تجلیل کانون از اقبال قاسمی‌پویا پژوهشگر و نویسنده

در ادامه قاسمی‌پویا دقایقی به صحبت درباره‌ی اهمیت پژوهش و یادآوری خاطره‌هایی از سال‌های گذشته پرداخت. وی هر روز را روز پژوهش خواند و به وجوه مهم پرورش مربیان پژوهشگر و پاسخگو اشاره کرد. قاسمی‌پویا تاکید کرد که برای موفقیت در آموزش و پرورش نسل‌های پرسشگر، باید مربیان پاسخگو پرورش داده تا بتوانند به چراها و علامت سوال‌های ایجاد شده در ذهن کودکان و نوجوانان پاسخ درست، دقیق، علمی و قانع کننده بدهند.

در پایان این آیین با اهدای لوح و هدیه از سال‌ها تلاش و ممارست قاسمی‌پویا تجلیل شد. گفتنی‌است این پژوهشگر پیشکسوت نیز یکی از تألیف‌های پژوهشی خود را به مجموعه‌ کانون استان اهدا کرد. 

تجلیل کانون از اقبال قاسمی‌پویا پژوهشگر و نویسنده

برگزاری نشست علمی «بایدها و نبایدها در جستارنویسی»

در هفته‌ پژوهش نشست علمی جستارنویسی با موضوع «بایدها و نبایدها در جستارنویسی» با حضور مریم شریف‌نسب برگزار شد.

این نشست با صحبت‌های مریم شریف‌نسب در زمینه «جستار» و «جستارنویسی» آغاز و در مورد مفهوم اولیه این موضوع نکته‌هایی ارائه شد. در خلال این توضیح‌ها، حاضران در سالن سوال‌های خود را مطرح و جلسه در قالب پرسش و پاسخ به مسیر خود ادامه داد.

تعریف جستار، ویژگی‌ها و عناصر جستار، انواع جستارها، تفاوت جستار با مقاله و دیگر قالب‌های نوشتاری، فواید جستارنویسی، مبحث داستان و ناداستان، هدف جستار و... از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که از سوی میهمان این نشست به صورت مبسوط به آن‌ها پرداخته شد.

تجلیل کانون از اقبال قاسمی‌پویا پژوهشگر و نویسنده

در بخش پایانی پرسش و پاسخ، حاضرانی که از طریق برخط دنبال‌کننده‌ بحث بودند سوال‌های خود را مطرح کردند و میهمان نشست به سوال‌های مطرح شده پاسخ داد.

این نشست علمی به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران با حضور اقبال قاسمی‌پویا پیشکسوت حوزه‌ آموزش و پژوهش، مریم شریف‌نسب پژوهشگر و ویراستار، علی رشیدی‌نیا سرپرست اداره کل کانون استان تهران، معاونان و کارشناسان این اداره، علی خدابنده رئیس گروه تحقیقات توسعه‌ی فرهنگی اداره کل آموزش و پژوهش کانون و علاقه‌مندان حوزه‌ پژوهش در سالن کنفرانس شماره ۱ مرکز آفرینش‌های فرهنگی ‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

همچنین حدود ۳۵۰ نفر از مربیان و اعضای کانون در سراسر کشور به صورت برخط و از طریق سامانه‌ kpf.ir در این نشست حضور داشتند.

تجلیل کانون از اقبال قاسمی‌پویا پژوهشگر و نویسنده

تجلیل کانون از اقبال قاسمی‌پویا پژوهشگر و نویسنده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =