نمایشگاه «نسیمی دل نواز از جانب دریاها» افتتاح شد

در حاشیه برگزاری رویداد فرهنگی «چین هزار جلوه، جهانی در نینگ بو»، نمایشگاه آثار سفالی هنرمندان چین (سلادون) با حضور سفیر چین در ایران، رئیس فرهنگستان هنر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست ارتقای همکاری هنری ایران و چین با حضور چانگ هوا سفیر چین در ایران، مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مدیران و هنرمندان ایران و چین، برگزار شد و در حاشیه آن نمایشگاه آثار سفالی هنرمندان چینی که به سلادون مشهور است در معرض دید عموم قرار گرفت.

این رویداد فرهنگی در راستای همکاری‌ها و تعامل‌های فرهنگی هنری ایران و چین صورت گرفته است و به معرفی فرهنگ و گردش‌گری شهر نینگ‌بو، تمدن شرقی راه ابریشم دریایی، فرهنگ انسانی چین و بستر تولید سفال، معرفی فرهنگ و گردشگری شهر نینگ‌بو و خلاقیت انسانی (مهارت ساخت و ساز هنر) می‌پردازد.

نمایشگاه «نسیمی دل نواز از جانب دریاها» افتتاح شد

شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر در بخشی از این رویداد بیان کرد: این رویداد دومین نشست کمیته مشترک فرهنگی فرهنگستان هنر با وزارت فرهنگ و گردشگری چین است که در راستای تعمیق مشارکت جامع راهبردی دو کشور برگزار می‌شود.

او ادامه داد: از چند هزار سال قبل سابقه دوستی و مراوده‌های فرهنگی این دو کشور زبان‌زد کشورهای دیگر بوده است و فرهنگستان موظف است از طریق دیپلماسی هنری باب جدیدی را به سوی شرق و هنرمندان آن بگشاید. از این‌رو با برپایی این نمایشگاه ورود شما را به قلب ایران پاس می‌داریم.

لو اینگ چوان معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین، چانگ هوا سفیر ایران در ادامه به سخنرانی پرداختند و در پایان با حضور در جایگاه به همراه مدیران و مسئولان حاضر و حامد علامتی مدیرعامل کانون به شکل نمادین این نمایشگاه را افتتاح کردند.

در ادامه نیز گروه موسیقی «اوو» که به معنای منطقه جوجیانگ است به اجرای موسیقی سنتی این استان در منطقه نینگ بو بر روی ظروف چینی پرداختند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه سفال و سلادون چین از ۹ آبان ۱۴۰۲ به مدت یک‌ماه می‌توانند به موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =