فضای امن با شیوه‌های خلاقانه و همدلانه ایجاد می‌شود

نشست سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و مسئولان کانون زبان ایران با دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در نشستی که با حضور اکبر خدادادی سرپرست و علی زواری کارشناس حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حسن رزمی سرپرست، کارکنان و مدرسان کانون زبان ایران در کرمان با عباس زنگی‌آبادی دبیر و دیگر اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ۱۶ آبان ۱۴۰۲ تشکیل شد پیرامون روش‌های خلاقانه و موثر برای تشویق زبان‌آموزان به رعایت کامل قوانین عفاف و حجاب گفتگو شد.

بنابر این خبر، خدادادی بیان کرد: کلیدواژه «پرورش» که در آموزه‌های دینی ما واژه‌ای متشخص است، باید همواره در کانون و همه مجموعه‌ها چون کانون زبان که با کانون مرتبط هستند مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به آیات الهی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: خانواده‌ها هر جا مرغک کانون را می‌بینند آنجا را محیطی امن می‌دانند و اعتماد می‌کنند و ما باید قدر این اعتنا و اعتماد را بدانیم و در راستای سالم‌سازی بیشتر محیط با شیوه‌هایی خلاقانه و همدلانه تلاش کنیم و هرگز بی‌تفاوت نباشیم.

خدادادی وجه تمایز نظام اسلامی با دیگر نظامات رایج دنیا را تلاش برای ایجاد حیات طیبه و ترویج فرهنگ اسلامی دانست و افزود: تربیت اسلامی و ایرانی برای ما یک اصل است و هرگز در این زمینه نباید دچار تسامح شویم. وی همچنین به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در غزه می‌گذرد مؤید این نکته است که نظام استکباری در صورتی که از دستش برآید همین قساوت و بی‌اخلاقی را در زمینه‌های فرهنگی بر سر فرزندان ما می‌آورد و ما برای صیانت از فرزندانمان راهی بهتر از تمسک به آموزه‌های قرآنی چون امر به معروف و نهی از منکر نداریم.

همچنین، حسن رزمی سرپرست کانون زبان ایران گفت: کانون زبان ایران با ۹ هزار و ۳۴۰ زبان‌آموز  در استان در حالی که هر یک نماینده اقشار مختلف جامعه هستند فعالیت می‌کند. پیروی از قوانین و ضوابط تعریف‌شده سازمان اصل اساسی در کانون زبان ایران است و همواره مورد توجه کارکنان و مدرسان ما بوده است. در مواردی که هم نقض قانون صورت گیرد معمولا ابتدا با تذکر کلی و بعد دعوت شخص و گفتگو با او برقراری مجدد مقررات کلی سازمان انجام شده است.

این در حالی است که، در این نشست علی زواری کارشناس حراست کانون استان و مدرسان کانون زبان هم نقطه‌نظرات خودشان را درباره سیاست‌های کلی حاکم بر سیستم آموزشی و باید و نبایدها آن بیان کردند و هریک پیرامون روش‌های موثر برای تشویق زبان‌آموزان به رعایت کامل اصول شرعی و عرفی توضیحاتی دادند.

فضای امن با شیوه‌های خلاقانه و همدلانه ایجاد می‌شود

فضای امن با شیوه‌های خلاقانه و همدلانه ایجاد می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =