کد خبر: 333116
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
قصه‌ها باید جزء سبد فرهنگی خانوار باشد

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال و شرکت‌کننده بخش مردان وزنان مرحله استانی جشنواره بیست و پنجم قصه‌گویی: باید به قصه اهمیت داده شود و آن را هم‌تراز با سایر روش‌های پرورشی و آموزشی قلمداد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زهرا محیطی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال و شرکت‌کننده بخش مردان وزنان مرحله استانی جشنواره بیست و پنجم قصه‌گویی در گفتگو با روابط عمومی کانون استان در خصوص جایگاه و اهمیت قصه بابیان اینکه قصه بافرهنگ ایرانی و اسلامی عجین شده و بخش بزرگ و جدانشدنی آن است، گفت: زمانی که انسان متولد می‌شود، قصه‌ی زندگی‌اش شروع می‌شود و خودش هم شخصیت اصلی قصه‌اش می‌شود و به همین جهت در فرهنگ ما اکثر مادران و حتی پدران ایرانی قصه‌گوهای ماهری هستند

وی با عنوان اینکه ما با قصه‌ها بزرگ‌شده وزندگی می‌کنیم، تصریح کرد: انسان‌ها قصه‌ها را می‌سازند و قصه‌ها هم انسان‌ها را در دامن خود پرورش می‌دهند.

قصه گوی حاضر در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی اردبیل در خصوص ترویج و توسعه این هنر در جامعه گفت: مردمی سازی قصه مهم است و همه‌ی آحاد مردمی برای احیا و حفظ آن باید تلاش کنند.

محیطی با اشاره به این موضوع که باید قصه‌ها همانند گذشته وارد خانه‌ها شود و جزء سبد فرهنگی خانواده شود، افزود: تلاش رسانه‌ای گسترده و حمایت از قصه‌گویان، کمترین تلاشی است که باید صورت بگیرد. باید به قصه اهمیت داده شود و قصه را هم‌تراز سایر روش‌های پرورشی و آموزشی قلمداد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای قصه‌هایی که پر از درس بوده باشند، محتوا و متن خوب مهم‌ترین شاخصی است که من در قصه‌هایم به دنبال آن هستم.

مربی مسئول کانون خلخال در مورد مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در این دوره بیان داشت: در جشنواره‌ی امسال جای خالی مربیان منتقل‌شده بسیار خالی بود ولی کیفیت قصه‌ها تا حد زیادی خوب بود.

وی شور و شوق زیاد نوجوانان حاضر در جشنواره را از نکات حائز اهمیت جشنواره استانی قصه‌گویی ذکر کرده و گفت: حضور نوجوانان بسیار چشمگیر و سطح قصه‌هایشان هم بالابود که باعث مباهات بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =