اجرای پرشور نخستین روز از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون

نخستین روز از بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای ۱۵ قصه‌گو به پایان رسید.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، روز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ با آغاز رقابت‌های بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۱۵ نفر از قصه‌گویان راه‌یافته به این مرحله از جشنواره در سالن هلال‌احمر با حضور هزاران نفری مخاطبان قصه‌های خود اجرا کردند.

اولین اجرا متعلق به مریم سهرابی از فارس و در بخش قصه‌های سردار سلیمانی با نام «آزادی اربیل» اجرا شد سپس دانش‌آموزان اعزامی از مدارس پای قصه داستان طنز آقای هادی محمودی از یزد نشستند و با قصه خنده‌داره «دمپایی» معروف به دمپایی زرد آخوندی اجرا شد و میهمانان جشنواره را با چندین اصطلاح یزدی آشنا کرد.

فاطمه محمودی سومین اجرای امروز بود که از آذربایجان شرقی مهمان شهر جهانی یزد شده بود تا قصه پاک‌کن را در بخش غیررقابتی با محوریت قصه‌های غزه برای دانش‌آموزان اجرا کند.

در بخش پایانی اجراهای صبح ویدئوی ارسالی از نوراظهر ایشاک از کشور مالزی با عنوان قمری و مار رنگین‌کمان برای رقابت در بخش بین‌الملل اجرا شد.

از ابتدای روز تا نیمه روز میزبان حضور نزدیک به ۲هزار نفر دانش‌آموز در سالن هلال‌احمر یزد بودیم که به همراه مربیان و مدیران مدارس خود برای تماشای قصه‌ها آمده بودند.

میهمانان، داوران و قصه‌گویان پس از استراحتی کوتاه برای بخش دوم اجراهای امروز آماده شدند و در نوبت عصر نیز ۱۱ قصه‌گو به اجرای قصه پرداختند.

چهار اجرای عصر در بخش مدرن و کلاسیک بودند و این قصه‌ها شامل قصه «خر برفت» توسط عسل شیرین‌پور از استان گیلان، قصه «مراد و سنگ قبر» با اجرای زهرا دهستانی از یزد، قصه «این ترزی اون ترزی» ازسوی زینب علوی از تهران ویژه کودکان و قصه «گازور و کرکی» با اجرای رقیه مستقیم قصه‌گوی نوجوان جشنواره از استان فارس بودند.

اجراهای دیگری نیز به تربیت با هنرنمایی رقیه دشتی از اردبیل با نام «ریحانه و گلیم بالا»، اجرای نماهنگ کومبا از تانزانیا، سوسن حیاتی از بوشهر، رضوان فلاح از بوشهر، فرزانه قاسمی از یزد، محمدعلی داوودی از سیستان و بلوچستان و هادی رفیعی از زنجان بود که آخرین اجرا به‌خوبی توانست با کمک عینکی که به موجودهای مختلف تبدیل می‌شد لبخند رضایت را بر لبان دانش‌آموزانی که در سانس عصر به همراه خانواده‌های خود برای تماشای قصه‌ها آمده بودند بنشاند.

همزمان در بخش دیگری از سالن هلال‌احمر، گروه تلویزیونی برای پوشش جشنواره مشغول تولید محتوای رسانه و اجراهای زنده از شبکه‌های تلویزیونی بودند و در این اجراها حسین اکبری وظیفه مجری‌گری را بر عهده داشت.

از این طریق امسال فضای رسانه‌ای به صورت ویژه‌ای وارد جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شده بود و عوامل این برنامه توانستند با پخش از شش شبکه سراسری ۱۴۵ دقیقه از اجراهای تلویزیونی را به سمت جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی جلب کنند.

همه عوامل اجرایی و مسئولان‌ جشنواره در تلاش هستند با تحقق شعار «با قصه لبخند بسازیم» شور و نشاط اجتماعی را در جامعه صد چندان کنند.

همچنین به منظور مردمی‌سازی و عمومی‌سازی جریان قصه و قصه‌گویی از طریق این جشنواره بزرگ فرهنگی ارزش قصه‌گویی در تربیت کودکان و نوجوانان، ارزش قصه‌های ایرانی، توجه به جذابیت‌های بومی در قصه‌ها و... را توسعه و ترویج دهند.

یزد پایتخت قصه ایران برای میهمانان خود در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خاطره‌های خوبی را آرزو می‌کند.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در سالن هلال‌احمر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =