بداهه پردازی یکی از خلاقیت‌های ذهن است

کارگاه تخصصی «بداهه‌پردازی در تئاتر کودک و نوجوان» هم‌زمان با برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان با حضور اکرم قاسم پور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، پلاتوی شماره 2 مرکز تئاتر کانون به منظور برگزاری کارگاه تخصصی «بداهه پردازی در تئاتر کودک و نوجوان»، صبح یکشنبه(9تیر)، میزبان اکرم قاسم پور، پژوهشگر و استاد دانشگاه و تنی چند از مربیان کودک و نوجوان بود.
قاسم پور در ابتدا، با تاکید بر اهمیت تمرکز برای مواجهه با پیش‌بینی نشده‌ها، گفت:  بداهه‌پردازی یکی از خلاقیت‌های ذهن است، یعنی مواجهه با پیش بینی نشده‌ها و تحت کنترل در آوردن آن‌چه به صورت نا به هنگام رخ داده است. بنابراین ذهن ما باید به اندازه کافی آمادگی مواجهه با غیر منتظره‌ها را داشته باشد.
وی با این توضیح که تمرکز، یک مقوله ذهنی است ولی می‌تواند وارد واقعیت‌های زندگی ما شود و نمودی عینی یابد، گفت: به عنوان افرادی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت داریم لازم است با کمک مقوله تمرکز، موجودیت ذهنی و ارتباطاتی را که به کودک و خودمان مربوط می شود، تحت کنترل قرار دهیم.
در ادامه کارگاه، قاسم‌پور به منظور فهم عناصر لازم برای رفتار دقیق و به هنگام در برابر اتفاق‌های پیش‌بینی نشده برای حاضران، تمرین‌هایی عملی را تدارک دید.
بازی گروهی با توپ که نیازمند سرعت عمل، تمرکز، هماهنگی و مشارکت گروهی است از جمله تمرین‌هایی بود که به آن پرداخته شد.
همچنین تمرکز بر نقاط مختلف بدن چون دست، از دیگر تمرین‌های صورت‌گرفته در این کارگاه بود.
مربیان کانون حاضر در این نشست از استان‌های مختلفی چون یزد، زنجان، قزوین، گلستان، مازندران، قم، اصفهان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، سمنان در کارگاه تخصصی «بداهه‌پردازی در تئاتر کودک و نوجوان» حضور داشتند.