تنوع و معنادار بودن ملاک اصلی بود

سارا خلیلی، عضو هیات انتخاب نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: در انتخاب آثار این دوره سعی شده تنوع بیشتر باشد و کوتاه بودن و معنادار بودن را به عنوان یک نکته مثبت در نظر گرفتیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی عنوان کرد: جشنواره امسال مثل همیشه بسیار مثبت و رو به رشد برگزار می‌شود و بهتر از دوره‌های گذشته است. این مساله باعث خوشحالی و مسرت اهالی این حوزه و کسانی است که مشغول کار در این زمینه هستند.
وی در مورد آثار شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره بیان کرد: در این دوره از جشنواره، هم در بخش بین‌الملل و هم در بخش ملی شاهد کارهای فوق‌العاده‌ای هستیم. امسال سعی شده تنوع کاری در جشنواره بیشتر باشد و کوتاه بودن و معنادار بودن را نیز به عنوان یک نکته مثبت در نظر گرفتیم.
وی افزود: امسال کارهای بسیار خوب و بی‌نظیری دیدیم. چه در بخش ملی و چه در بخش بین‌الملل، کارهایی با تکنیک خوب و داستان‌های متفاوت ارایه شده است که هم ما لذت بردیم و هم کسانی که در سالن‌های جشنواره فیلم‌ها را می‌بینند، لذت خواهند بود.
خلیلی در مورد بخش آثار تلویزیونی گفت: به نظر من اگر بخش تلویزیونی از بخش هنری جدا شود، خیلی بهتر خواهد بود، ولی به دلایلی تا به حال این اتفاق نیفتاده است. پیشنهاد من این است که این دو بخش جدا شود تا کسی که در سالن می‌نشیند با پیش زمینه و آگاهی از این‌که چه فیلمی تماشا خواهد کرد به سالن بیاید، ولی باید تاکید کنم که امسال کارهای تلویزیونی خوبی داشتیم.
وی هم‌چنین اظهار کرد: اگر بتوانیم کارهای منتخب و حتی کارهایی که به هر دلیل انتخاب نشده‌اند را به صورت هفتگی به نمایش بگذاریم، خیلی خوب است.
این عضو هیات انتخاب در مورد کارهای ارایه شده در این دوره عنوان کرد: ما در هنگام بررسی آثار رسیده در هیأت انتخاب واقعاً از کارهای خوبی که ارایه شده بود متعجب می‌شدیم. من حتی الان که در بخش بین‌الملل برای بار دوم فیلم‌ها را در سالن می‌بینم بسیار شگفت‌زده می‌شوم، البته باید بگویم که ما در این جشنواره به جز این نیز از فیلم‌ها انتظار نداشتیم، زیرا فیلم‌هایی که در جشنواره‌ای با این سطح بالا ارایه می‌شوند، قطعاً ارزشمند هستند.
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران  از 17 اسفند آغاز شده است و تا 21 اسفند در هفت سالن ادامه دارد.