مشاوره‌ی حقوقی رایگان در هفته‌ی ملی کودک

ارایه‌ی مشاوره‌ی قضایی به خانواده‌ها درباره‌ی مسایل حقوقی کودکان، از جمله خدمات معاونت فرهنگی دادگستری کل استان تهران همزمان با برپایی نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این خدمات در دو شیفت صبح و بعد از ظهر توسط همکاران شعب دادگاه خانواده و در قالب موضوع‌های مختلف به خانواده‌های بازدیدکننده ارایه می‌شود.
 ارتقای آگاهی حقوقی و قضایی جامعه و والدین از جمله اهداف این مشاوره‌ها به شمار می‌آید، همچنین در ادامه‌ی وظایف اصلی قوه قضاییه برای آگاهی‌سازی عموم مردم به شمار می‌آید. این مشاوره‌ها در موضوع‌هایی مانند خانواده، حقوق کودک، حقوق شهروندی، مساله‌ی حضانت، نفقه‌ی فرزندان، سرپرستی و نگهداری، قیمومیت، اثبات نسب، حجر والدین و ... است.
از دیگر اقدام‌های غرفه‌ی معاونت فرهنگی دادگستری نصب تابلوهایی با محتوای فضای مجازی و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی است، در این تصاویر، پیام‌‌هایی درباره‌ی احتمال سوءاستفاده‌ی شبکه‌ای مثل فیس‌بوک از اطلاعات و تصاویر شخصی کاربران، همچنین نمونه‌های آسیب‌دیده در این حوزه معرفی شده‌اند.
امسال بیش از 22 نهاد و وزارت‌خانه در کنار انجمن‌های مردم‌نهاد مرتبط با برپایی غرفه‌هایی در خیابان حجاب تهران، به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پذیرای مدارس و دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کودکان هستند.
همچنین در بخش کارگاهی نیز10 خیمه با عناوین نمادها و نشانه‌ها، حکایت خوبان (پرده‌خوانی و قصه‌گویی)، میزگرد (بحث و گفت‌وگو حول مباحث ارزشی مرتبط با کودکان، باورهای دینی و محرم و عاشورا)، تریبون (معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع مرتبط با این موضوعات)، کتابستان، نگارستان (نقاشی و چاپ)، تاریک‌خانه (عکاسی و انیمیشن)، مشق عاشقی (خوش‌نویسی و سفال) و نمای عشق (تعزیه) و آسمان‌سرا دایر است.
این نمایشگاه و کارگاه‌ها در تهران تا 19 مهرماه برپاست.