بازدید نماینده‌ی صلیب سرخ جهانی از نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک

رییس کمیسیون جوانان فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر از بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک بازدید کرد و با فعالیت غرفه‌های مختلف حاضر در این بخش و دستاوردهای آن‌ها در حوزه‌ی کودکان آشنا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، باس ون. راسم (Bas Van Rossum) رییس کمیسیون جوانان فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر از کشور هلند که برای بازدید از فعالیت‌های سازمان جوانان هلال‌احمر به ایران آمده بود به دلیل همزمانی این بازدید با برگزاری هفته‌ی ملی کودک به مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمد و ضمن بازدید از غرفه‌ی سازمان هلال احمر، در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک از سایر غرفه‌ها بازدید کرد و با فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و مردم‌نهاد مرتبط با کودک آشنا شد.
راسم درباره‌ی غرفه‌ها گفت: بهترین جنبه‌ی هفته‌ی ملی کودک و نمایشگاه این است که این برنامه برای کودکان، درباره‌ی کودکان و با حضور کودکان است. من پیش‌تر در نمایشگاه‌ها یا برنامه‌هایی حضور داشته‌ام که برای کودکان بوده است اما کودکان نقشی در آن نداشته‌اند.
او ادامه داد: این‌که بچه‌ها در این محیط درگیر موضوع می‌شوند و همین طور فضاهایی برای بازی و نقاشی کودکان فراهم شده بسیار جذاب است.
به گفته‌ی راسم، طراحی شخصیت‌های دختر و پسر برای انتقال داستان و موضوعات مختلف و آموزش ساخت کارهای دستی با وسایل بازیافتی یکی دیگر از جنبه‌های مثبت بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک است. او معتقد است این‌که به کودکان می‌آموزیم هر چیزی دورریختنی نیست و می‌توان از آن دوباره استفاده کرد، بسیار سودمند است.
راسم ضمن اعلام خرسندی از فعالیت غرفه‌ی هلال احمر در هفته‌ی ملی کودک گفت: پوسترهای طراحی شده از سوی این سازمان و ارایه‌ی آن‌ها در غرفه‌ی سازمان، کودکان و جوانان را جذب می‌کند. امیدوارم هلال احمر بتواند پیام صلح، دوستی و آموزش را انتقال بدهد.
امیر للهگانی، معاون دانشجویی جوانان سازمان هلال احمر نیز با اشاره به صحبت‌های راسم در این بازدید توضیح داد: راسم از حضور کودکان همراه با والدین‌شان در این نمایشگاه و ارایه‌ی دستاوردهای سازمان‌های مختلف در ارتباط با کودکان بسیار ابراز خرسندی کرده است.
امسال هفته‌ی ملی کودک با حضور بیش از 20 سازمان و وزارت‌خانه، همچنین گروه‌های مردم‌نهاد مرتبط با کودکان در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک، تا روز 19 مهرماه پذیرای بچه‌ها و دانش‌آموزان هستند.
شعار «کودکان تشنه‌اند» محور اصلی این هفته‌ی ملی است که نیازهای فرهنگی، اجتماعی و هنری کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده است.
در شهرستان‌ها نیز با محوریت کانون و شرکت استانداری و نهادهای مختلف، برنامه‌های متنوعی تا 21 مهر برقرار است.