نقالی و پرده‌خوانی برای کودکان در هفته‌ی ملی کودک

داستان رزم و نبرد حضرت علی‌اکبر (ع) همزمان با هفته‌ی ملی کودک در قالب نقالی و پرده‌خوانی در خیمه‌ی قصه‌گویی و پرده‌خوانی اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صادق کیانی‌مقدم، مسوول غرفه‌ی قصه‌گویی و پرده‌خوانی با اعلام این خبر افزود: در این غرفه، داستان نبرد حضرت علی‌اکبر (ع) از زمان خداحافظی با امام‌حسین (ع) تا زمان شهادتش در قالب پرده‌خوانی برای کودکان و نوجوانان روایت می‌شود.
وی ادامه داد: هم‌چنین داستان معجزات و کرامات حضرت ابوالفضل عباس (ع)، در قالب یک نمایش برای بچه‌ها اجرا می‌شود، این نمایش، داستان زندگی پدری را روایت می‌کند که بیش از 30 سال در هیات‌های مذهبی سقا بوده و کودک 11 ساله بیماری دارد که از دو پا فلج است و در شب تاسوعا، فرزندش شفا پیدا می‌کند.
بخش‌های کارگاهی هفته‌ی ملی کودک به دلیل تقارن این رویداد با ایام عزاداری حسینی، در قالب 10 خیمه طراحی و اجرا شده است که این خیمه‌ها با عناوین نمادها و نشانه‌ها، حکایت خوبان (پرده‌خوانی و قصه‌گویی)، میزگرد (بحث و گفت‌وگو حول مباحث ارزشی مرتبط با کودکان، باورهای دینی و محرم و عاشورا)، تریبون (معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع مرتبط با این موضوعات)، کتابستان، نگارستان (نقاشی و چاپ)، تاریک‌خانه (عکاسی و انیمیشن)، مشق عاشقی (خوش‌نویسی و سفال) و نمای عشق (تعزیه) و آسمان‌سرا در تهران دایر هستند.
در همین حال، کیانی به برنامه‌های مختلفی که در خیمه‌ی نقالی اجرا می‌شود، اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش مذهبی با عنوان «روایت سرخ» در 12 اپیزود نیز یکی دیگر از برنامه‌ها است که شامل داستان حرکت حضرت عباس (ع) از خیمه‌ها به سمت علقمه، داستان شهادت امام حسین (ع) و داستان مصایب حضرت رقیه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت سکینه (س) می‌شود.
به گفته‌ی وی، نمایش «روایت سرخ» با همراهی 23 بازیگر تا پایان روزهای هفته‌ی ملی کودک در ساعت 15:30 اجرا می‌شود.
اجرای تئاتر، نمایش فیلم، قصه‌گویی و مسابقه نیز هر روز در سالن مرکز همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برای کودکان انجام خواهد شد.
هفته‌ی ملی کودک امسال از 15 تا 21 مهرماه در سراسر کشور با شعار «کودکان تشنه‌اند» در حال برگزاری است.