«پرنده و فیل» با اجرای کودکان دارای نیازهای ویژه

نمایش «پرنده و فیل» به کارگردانی حمید کیانیان با مشارکت و نقش‌آفرینی کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) از هفتم تیر در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «پرنده وفیل» سومین نمایشی است که در حوزه تئاتر فراگیر در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.
این نمایش‌ها با هدف آماده‌سازی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه برای ورود به جامعه، تولید شده و به روی صحنه رفته و می‌روند.
استفاده از فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی و تحقق عدالت فرهنگی، استفاده از خدمات فرهنگی برای همه کودکان و نوجوانان، توجه به تعلیم و تربیت و زندگی در شرایط سخت، شکوفایی استعدادهای این کودکان و نوجوانان، ایجاد اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری صحیح و سوق دادن آنان به مراکز فراگیر کانون از دیگر اهداف تولید این آثار هنری است.
«پرنده و فیل» به قلم داوود کیانیان نیز روایت پرنده‌ای است که جوجه‌هایش توسط فیل بزرگی از بین می‌روند. این پرنده تصمیم می‌گیرد با توجه به جثه کوچک و ظریفش با استفاده از نیروی اندیشه و فکر فیل را شکست دهد.
«پرنده و فیل» کاری از گروه تئاتر معلولان جسمی حرکتی موسسه خیریه توان‌مندسازی بچه‌های باران مشهد است و مریم شمس کلوخی، مرتضی جوانشیر، محمد شهاب مهدی‌زاده، داوود بیگلری، مریم سلیمان‌خواه، زهرا بابایی، ملیحه همایونی و خلیل قاسمی  به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند
طراحی صحنه و نور را حمید کیانیان، آهنگ‌سازی آن را معین مشیرپور و طراحی و دوخت لباس را زینب رشتی، به عهده داشته‌اند.
همچنین سمیرا صالح‌زاده منشی صحنه و یاور کیانیان مسوول پخش صوت این اثر نمایشی‌اند. سمیرا سیادت نیز طراح پوستر و بروشور نمایش است.
این اثر که پیش‌تر در جشنواره بین‌المللی تئاتر امید آفرین اصفهان در سال 1395 برگزیده شده، قرار است از هفتم تا بیست و پنجم تیر 1396 همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 19 و صبح‌ها با هماهنگی قبلی ویژه مهد کودک‌ها و مدارس در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون به روی صحنه می‌رود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ذخیره بلیت با شماره‌های 88980721 و 88966119 داخلی 28 تماس بگیرند.