نماد شهری کودکان زرند رونمایی شد

همزمان با روز جهانی کودک نماد شهری دست ساخته کودکان در زرند رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نماد نتیجه هنر نمایی با سفال 400 کودک است که به همت موسسه همنوا مجری پروژه «زرند شهری برای کودکان» و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز شانزدهم مهر همزمان با روز کودک و با حضور مسوولان شهری و استانی رونمایی شد.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در این مراسم با ابراز خرسندی از کارهای نو و خلاقانه  در حوزه کودکان گفت: این کارهای زیر بنایی در حوزه کودک به صورت مطالعه شده در سطح شهر در حال انجام است و نتیجه‌دهی آن مستلزم پستکار و استمرار است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به سخنان ائمه اطهار درباره اهمیت سال‌های کودکی افزود: شهر مهدوی و امام زمان(عج) پسند باید سراسر زیبایی باشد و اگر انسان‌های صالح قلب بچه‌ها را احیا کنند آن‌ها مالک کودکان هستند.

وی افزود: کار فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان نیاز به استمرار دارد و بایستی بکوشیم تا ارزش‌های دینی و فرهنگی را در کودکان و نوجوانان تقویت کنیم.

در این مراسم هم‌چنین محسن روحی مدیر کل کانون کرمان با تقدیر از مسوولان شهر زرند برای حمایت و همکاری در اجرای طرح «زرند شهری برای کودکان» اظهار داشت: مسوولان شهری باید تفکر درباره مساله کودکی و اهمیت سال‌های کودکی را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

به گفته وی کار برای کودکان در حوزه بایدها و نبایدها نمی‌گنجد و باید به یک باور عمیق در مسوولان شهری و هم‌چنین مردم شهر تبدیل شود.

مدیرکل کانون کرمان همچنین برای راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی اعلام آمادگی و خاطرنشان کرد: درصورت حمایت و همکاری مسوولان و خیران شهرستان، کودکان و نوجوانان دارای نیاهای ویژه نیز می‌توانند از امکانات و فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.

ایرج رحمانی رئیس شورای شهر زرند نیز با ابراز خوشحالی از شکل‌گیری چنین رویدادی در شهر زرند گفت: شورای شهر زرند تلاش می‌کند در حوزه رشد و توسعه‌ی فعالیت در حوزه کودکان همه توان خود را به کار گیرد.

در همین حال، علی ترقی جاه رئیس هیات مدیره موسسه همنوا نیز در مراسم رونمایی از نماد شهری کودکان زرند با بیان این‌که در سال‌های گذشته کمیته شهری برای کودکان در فرمانداری زرند تشکیل شد، گفت: اکنون تلاش می‌کنیم بر حوزه شهروندی کودکان تمرکز کنیم.

ترقی‌جاه یادآور شد: تا کنون قدم‌های خوبی در حوزه کودکان برداشته شده است و ما سعی کرده‌ایم کودکان را به رسمیت بشناسیم و این یعنی شهر باید به نیازهای کودکان پاسخ دهد.

براساس این گزارش، در این برنامه یکی از دیوارهای شهر زرند توسط کودکان و نوجوانان طراحی و رنگ‌آمیزی شد و نخستین «خط عابر پیاده» ویژه کودکان با طرحی متفاوت و کودکانه در خیابان اصلی شهر زرند کشیده شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =