تمرین خوش‌نویسی برای آشنایی با حقوق کودک

تمرین خط در غرفه‌های هنری نمایشگاه هفته ملی کودک شرکت‌کنندگان در این ویژه‌برنامه را با حقوق اولیه‌ی کودکان آشنا می‌کند.

به ‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کارگاه بچه‌ها با خوشنویسی به عنوان هنر اصیل ایرانی آشنا می‌شوند و تاریخچه‌ای از این هنر نیز برای بچه‌ها بازگو می‌شود.

در این غرفه کاغذ، دوات، مرکب‌های رنگی و قلم در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد و به آن‌ها توضیح‌هایی درباره‌ی خط زمینه، حروف اولیه، زاویه‌ی قلم و... ارایه می‌شود.

بر همین اساس، در فرصت کوتاهی که بچه‌ها از غرفه بازدید می‌کنند در قالب جمله‌هایی چون حق شادی، حق امنیت، حق تحصیل و... به عنوان تمرین خط، بچه‌ها با حقوق اولیه‌ی کودکان آشنا می‌شوند.

در این کارگاه کودکان هفت سال به بالا که توانایی خواندن و نوشتن دارند می‌توانند از فعالیت‌های ارایه شده استفاده کنند. همچنین مربیان در کارگاه خوش‌نویسی با کودکان پایه‌ی اول و دوم جمله‌های کوتاه تحریری کار می‌کنند. از سوی دیگر با توجه به هم‌زمانی هفته‌ی ملی کودک با ماه محرم جمله‌هایی در رابطه با ایام محرم، عاشورا و امام حسین(ع) نیز در قالب تمرین خوش‌نویسی به کودکان گفته می‌شود.

بچه‌ها در کلاس‌ها و کارگاه‌های خوش‌نویسی یاد می‌گیرند که با صبر و حوصله به نتیجه دلخواه برسند. قلم برای بچه‌ها جذاب است چون بعد و پهنا دارد و برای همین از خوش‌نویسی استقبال و با حوصله آن را دنبال می‌کنند.

در غرفه‌ی «کارگاه خوش‌نویسی» آثار خوش‌نویسی برگزیده‌ی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون در مسابقه‌ی هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده است.

هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در دو بخش نمایشگاهی و نشست‌های تخصصی برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =