نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گلستان در آزادشهر و رامیان

نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در هفته ملی کودک، گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با افتتاح این کتاب‌خانه، 2هزار کودک روستایی حاشیه شهرهای آزادشهر و رامیان از نعمت کتاب و سایر خدمات فرهنگی هنری بهره‌مند می‌شوند.

عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان در آیین افتتاح کتاب‌خانه‌های سیار روستایی آزادشهر و رامیان که با حضور مسئولان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان برگزار شد، اظهار داشت: با راه‌اندازی نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گلستان در دو شهرستان آزادشهر و رامیان، کودکان و نوجوانان 20 روستا تحت پوشش خدمات فرهنگی هنری قرار می‌گیرند.

سیفی با اشاره به این مطلب که فرهنگ کتاب‌خوانی باید از کودکی با انسان نهادینه شود، تصریح کرد: هر یک از کتاب‌خانه های سیار تعداد 4 هزار جلد کتاب با سلیقه‌های مختلف را در خود جای داده تا کودکان و نوجوانان در دورترین نقاط استان نیز از این نعمت فرهنگی برخوردار شوند .

مدیرکل کانون بیان کرد: این کتاب‌خانه به مربی‌گری سیدصادق ارکانی‌فر، هر دو هفته یک‌بار به روستاها می‌رود و به دانش‌آموزان کتاب امانت می‌دهد و در کنار آن به انجام فعالیت‌هایی مانند کاردستی و سفال، نقاشی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، بازی‌های بومی محلی و نمایش فیلم می‌پردازد.

در ادامه مهدی مفیدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی کانون را نوید بخش آشتی کودکان با کتاب عنوان کرد و افزود: اهمیت علم و دانش گویای این مطلب است که ارزش هر انسان به اندیشه و تفکر آن است.

گفتنی است آیین افتتاح نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی استان گلستان در دو روستای آزدار تپه آزادشهر و زینب‌آباد رامیان همراه با برپایی کارگاه‌های نقاشی برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =