غرفه‌ای برای مادران امروز در نمایشگاه هفته ملی کودک

موسسه‌ی مادران امروز در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک حضور دارد و ضمن معرفی فعالیت‌های این موسسه برای مادران، کتاب‌های این موسسه را در زمینه‌ی تربیت ارتباط با فرزندان و مسایل خانواده ارایه می‌کند.

به ‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موسسه‌ی مادران امروز، موسسه‌ای غیردولتی و غیرانتفاعی است  که از حدود 20 سال پیش در زمینه‌ی آموزش خانواده‌ها کار می‌کند.

این موسسه سعی می‌کند زمینه‌های نفی خشونت و ترویج مدارا در خانواده را فراهم کند و از این راه به گسترش فرهنگ صلح در جامعه کمک کند.

این موسسه دارای کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعدد برای دوران بارداری، تولد نوزاد، ارتباط با فرزندان در تمامی مقاطع سنی، شناخت همسران، مدیریت برخورد، مدیریت خشم، ارتباط کلامی و... است و در کنار آن کتاب‌های آموزشی در مورد مباحث کارگاهی نیز منتشر می‌کند.

به گفته‌ی بهار عابدینی از اعضای موسسه مادران امروز که 15 سال است با این موسسه همکاری دارد در برنامه‌ها و کارگاه‌های این موسسه هر چیزی که به نوعی به آموزش خانواده و ارتقا و رشد کیفی فرد و خانواده کمک کند، ارایه می‌شود.

مریم احمدی، مدیر و موسس این موسسه نیز از شاگردان نزدیک توران میرهادی، نویسنده و از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک است و آموزه‌های زنده‌یاد میرهادی را به مادران و مراجعه‌کنندگان به این موسسه معرفی می‌کند.

مجموعه‌ی 10 جلدی ارتباط بین دو نسل، رفتار قاطعانه، کتاب و قصه از تولد تا دو سالگی، نکته‌هایی درباره‌ی نه گفتن آگاهانه، خانواده چه نقشی در پرورش فرزند دارد و... از جمله کتاب‌هایی هستند که از سوی این موسسه منتشر و در غرفه‌ی این موسسه در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک ارایه شده‌ است.

مخاطبان این موسسه مادران، پدران، نوجوانان، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، معلمان، مربیان، برنامه‌ریزان و سایر علاقه‌مندان به حوزه‌ی کودک و خانواده هستند.

خدمات آموزشی این موسسه علاوه بر محل موسسه در مدرسه‌ها و مهدکودک‌ها، مراکز تفریحی و فرهنگی مانند فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و محل کار و زندگی اعضای خانواده ارایه می‌شود.

همچنین نخستین سه‌شنبه‌ی هر ماه یک برنامه‌ی اختصاصی و عمومی در این موسسه با حضور خانواده‌ها و کارشناسان برگزار می‌شود.

هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در دو بخش نمایشگاهی و نشست‌های تخصصی برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =