آشنایی با تمبر اختصاصی در غرفه‌ی شرکت پست

غرفه‌ی شرکت پست یکی از غرفه‌های حاضر در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک است که کارشناسان این شرکت برای کودکان امور پستی، تمبر اختصاصی و اهمیت شرکت پست و کارکردهای آن‌را توضیح می‌دهند.

به ‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسوولان این غرفه سعی می‌کنند با ارایه‌ی اطلاعاتی درباره‌ی شرکت پست، آشنایی با این نهاد را در ذهن کودکان نهادینه کنند؛ چراکه هنوز هم در دنیای امروز و گسترش راه‌های ارتباطی مجازی باز هم پست و فعالیت‌های آن اهمیت به‌سزایی دارد.

همچنین با توجه به اهمیت تمبر اختصاصی در دنیا و چاپ بیش از 300 نوع تمبر در برخی از کشورها شرکت رایفر دانش ایلیا نیز اقدام به تهیه‌ی تمبر اختصاصی می‌کند و بر همین اساس بروشورهایی در ارتباط با فعالیت‌های این شرکت نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

این بروشورها آشنایی با تمبر اختصاصی، تمبر اختصاصی و همایش‌ها، تمبر اختصاصی و مناسبت‌ها، تمبر اختصاصی و چهره‌های ماندگار، تمبر اختصاصی و خانواده، تمبر اختصاصی و تبلیغات و تمبر اختصاصی و ورزش را شامل می‌شود.

این نوع تمبر علاوه بر پرداخت هزینه‌ی پستی امکان شخصی‌سازی و اختصاصی کردن تمبر را نیز برای افراد فراهم می‌کند.

بر همین اساس مسوولان غرفه‌ی شرکت پست کودکان بازدیدکننده از این غرفه را برای چاپ تمبر اختصاصی تشویق می‌کنند و تمبرهای اختصاصی منتشر شده را در قالب آلبومی به آن‌ها نمایش می‌دهند تا فرهنگ‌سازی در ارتباط با تمبر از دوران مدرسه شکل بگیرد.

همچنین کودکان و نوجوانان می‌توانند با طرح یا تصویر خودشان یک تمبر اختصاصی داشته باشند.

علاوه بر این درباره‌ی اتفاق‌هایی که در پست رخ می‌دهد، امور پستی، خریدهای اینترنتی، پستچی و دشواری‌های کار او نیز توضیح‌هایی برای کودکان ارایه می‌شود.

برای مثال هم‌زمان با روز 17 مهر (روز جهانی پست) در جریان بازدید گروهی از دانش‌آموزان، مسوول این غرفه برای بچه‌ها درباره‌ی تعویض کارت‌های ملی و انجام این کار با همکاری شرکت پست توضیح‌هایی ارایه کرد و از دانش‌آموزان می‌خواست تا به خانواده‌هایشان بگویند این کار را زودتر از موعد مشخص انجام بدهند تا از فشار کار کارمندان شرکت پست در روزهای پایانی این طرح کاسته شود.

هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش نمایشگاهی و نشست‌های تخصصی واقع در خیابان حجاب برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =