توجه به مناطق محروم باید اولویت کانون باشد

دومین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش کودکان و نوجوانان تبریز و استان آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته ملی کودک، افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سعید شبستری معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح این کتاب‌خانه سیار شهری، ضمن گرامی داشت هفته ملی کودک و ابراز خوشحالی به خاطر حضور در جمع کودکان گفت: ما باید دوران خوب کودکی را قدر بدانیم و کودکان را ارج نهیم.

شبستری ادامه داد: بچه‌های این مرز و بوم پرورش یافته این جامعه بوده و سکان‌دار مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی و اداری آینده هستند پس بهتر است در تربیت و رشد و شکوفایی آنان اقدام‌های موثری انجام دهیم.

 وی با بیان این‌که کتاب‌خانه‌های سیار کانون نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگی کودکان دارند، تصریح کرد: باید بچه‌هایی تربیت کنیم که با کسب مهارت‌های زندگی بتوانند در مقابل مشکلات بسیار ایستادگی کنند و این‌کار مستلزم این است که تربیت صحیح کودکان اولویت اصلی و مهم خانواده‌ها باشد.

 شبستری افزود: باید آموزش مسائل دینی و نحوه برقراری روابط اجتماعی را از سنین کودکی در جامعه نهادینه کنیم چرا که این کار سبب می‌شود فرزندانمان از آسیب‌های اجتماعی مصون باشند.

وی با بیان این‌که امروزه شاهد پیشرفت در زمینه‌های علمی و فرهنگی و ... هستیم، گفت: این پیشرفت‌ها مدیون اعتقادات و باورهای پرورش یافته در سن کودکی هست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: مربیان کانون پرورش فکری استان در این زمینه رسالت بزرگی دارند و البته در عرصه فرهنگ بهترین الگو برای کودکان و نوجوانان هستند و در این بین نقش آن‌ها بسیار برجسته و موثر و مفید است.

شبستری با تاکید بر این‌که بسیاری از مشکلات ما ریشه در مسائل فرهنگی دارد، اضافه کرد: باید از سنین کودکی به کودکان یاد دهیم تا چه‌طور با مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه کنار بیایند و برای رفع این مشکلات گام بردارند.

شبستری در پایان یادآور شد: باید تمامی تلاش خود را برای خدمات رسانی بهتر و توجه به مناطق محروم و روستایی به کار گیریم.

وی با تقدیر از تلاش‌های ارزنده کانون استان در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان از هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون استان به جهت توسعه و تعمیق این برنامه‌ها در سال‌های اخیر قدردانی کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این آیین گفت: کتاب‌خانه‌های سیار سبب ایجاد توازن فرهنگی در بین کودکان می‌شود.

یوسف‌زاده توصیه‌های مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت و لزوم توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را یادآور شد و گفت: فعالیت کتاب‌خانه‌های سیار شهری کانون پرورش فکری امکانی مناسب برای دسترسی آسان‌تر مخاطبان به کتاب و محصولات فرهنگی است.

هادی یوسف‌زاده ادامه داد: افزایش تعداد و خدمات کتاب‌خانه‌های سیار شهری باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و هر چقدر در بعد توسعه فرهنگی کودکان گام برداریم جامعه سالم و پیشرفته‌ای خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: این‌کتاب‌خانه به منظور توسعه‌ و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و هم‌چنین دسترسی آسان‌تر مخاطبان به کتاب و محصولات فرهنگی راه‌اندازی می‌شود.

یوسف‌زاده با اشاره به خدمات کتاب‌خانه سیار شهری افزود: هدف از راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار، ایجاد عدالت بین کودکانی است که به راحتی به کتاب دسترسی دارند و کودکانی که نمی‌توانند به سهولت به کتاب دسترسی داشته باشند.

وی با بیان این‌که کانون پرورش فکری به عنوان یک دستگاه فرهنگی موثر است، گفت: کانون پرورش فکری استان با افتتاح کتاب‌خانه‌های سیار شهری می‌تواند در توسعه فرهنگ جامعه و افزایش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استان نقش موثری ایفا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =