مجلس از فعالیت‌های فرهنگی کانون حمایت می‌کند

سخن‌گوی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: «مجلس در برنامه‌ی ششم توسعه تلاش کرده است در حمایت از فعالیت‌های کانون پرورش فکری، اهتمام ورزد.»

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون عنوان کرد: «کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان بازوی تخصصی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی آموزش، تحقیقات و فن‌آوری فعالیت می‌کند و نقش آن قانون‌گذاری است.

او ادامه داد: در این کمیسیون لایحه‌ای‌ که از طرف دولت آمده یا طرحی‌ که از طرف نمایندگان مطرح شده یا گزارش‌هایی که در راستای نقش نظارتی مجلس بر روی حوزه‌های مربوط به آموزش، تحقیقات و فن‌آوری در کل دستگاه‌های مربوطه است مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر گزارشی مبنی بر نقض قانون باشد کمیسیون آن‌ها را بررسی می‌کند.»

میرزاده درباره‌ی قدم‌های مثبت این کمیسیون سخن گفت: «ما هر کاری انجام می‌دهیم مربوط به کودکان، نوجوانان و جوانان است. حالا یا مستقیم یا غیرمستقیم. مستقیم در مورد نظام آموزشی و محتوای آموزشی این افراد قانون‌گذاری می‌کنیم و غیرمستقیم راجع به اساتید و معلمان آن‌ها اقدام‌هایی صورت می‌گیرد. در برنامه‌ی ششم توسعه هم به نظر می‌رسد مجلس در حمایت از فعالیت‌های مربوط به کودک و نوجوان، سنگ تمام گذاشته است و در این قانون دولت موظف شده است از  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در مناطق محروم حمایت کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات یادآور شد: وقتی بخشی از اعتبارات نفت اختصاص داده می‌شود به تربیت کودکان، این تربیت مربوط به کودک و نوجوان است. از کسانی که مهارت آموزش می‌دهند و یا محصولاتی تولید می‌کنند که عملا برای آموزش کودکان مفید است حمایت می‌کنیم، از ایده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم، از پارک‌های علمی و فن‌آوری حمایت می‌کنیم، همه‌ی این‌ها در راستای کودک و نوجوان است.»

وی از نگاه خود در مورد چالش‌های پیش روی کودک و نوجوان ایرانی نیز گفت: «بچه‌های ما در امواجی از اطلاعات قرار گرفته‌اند. حالا چه‌طور تشخیص دهند که کدام‌یک از آن‌ها مفید است یا مضر؟ چه‌طور تشخیص دهند کدام مسائل به نفع‌شان هست یا نیست؟ این کار بزرگی‌ست که به عهده‌ی مربیان و مسئولان ماست.

میرزاده همچنین گفت: شرایط مثل گذشته نیست که فقط پدر و مادر روی کودک تاثیر بگذارند. بنابراین بزرگ‌ترین چالش ما در مورد دنیای کودکی چگونگی برخورد با این قضیه است. فرد در خیل عظیم اطلاعات گیر افتاده و غرق شده است و باید بداند چه‌طور خودش را نجات دهد و این وظیفه مربیان و معلمان ما را پیچیده و حساس می‌کند، چرا که نمی‌شود با شیوه‌های آموزشی گذشته با آن‌ها برخورد کنیم. ما باید تغذیه‌های خوبی برای روح و روان کودکان داشته باشیم. تغذیه‌هایی که صوتی، تصویری و در کل کودک پسند باشد.»

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک تا روز 21 مهر 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =