استقبال مردم و مسوولان از برنامه‌های هفته ملی کودک

برنامه های هفته ملی کودک در سراسر کشور، با استقبال مردم و مسوولان روبرو شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در پنجمین روز از گرامی‌داشت هفته ‌ملی‌ کودک، به همت مرکز آفرینش‌های ادبی، عصر شعر عاشورایی «خیمه عشق» با حضور عباسعلی دانافر مدیرکل کانون یزد، مربیان، اعضا و خانواده‌ها در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی‌هنری کانون یزد برگزار شد.

در بخشی از این برنامه، یکی از اعضای نوجوان و فعال مرکز فرهنگی‌هنری شماره‌ی یک یزد، در رثای سید و سالار شهیدان، حضرت‌اباعبدالله الحسین‌(ع) مرثیه‌سرایی کرد.

به مناسبت هفته ملی کودک، اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره یک بردسیر کانون کرمان نیز، با امام جمعه‌ی این شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار که 20 نفر از اعضای ثابت مرکز حضور داشتند، قصه نمایش عاشورایی اجرا و پیمان‌نامه‌ی روز جهانی کودک از سوی یکی از اعضا خوانده شد.

در ادامه «کبوتر آرزوها»ی دست‌ساز اعضای کانون به همراه یک سبد سیب سرخ که حامل پیام روز کودک بود به حجت‌الاسلام تارم هدیه داده شد.

در همین حال، امام جمعه‌ی بردسیر به مناسبت هفته ملی کودک مبلغی نقدی را به اعضای مرکز شماره یک بردسیر اهدا کرد.

اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شماره 10 استان قم، به مناسبت هفته‌ی ملی کودک در روز «کودک و میراث فرهنگی» از موزه‌ی آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) دیدن کردند و و با تاریخچه‎‌ی موزه آشنا شدند.

اعضا در این دیدار از بخش‌هایی مانند فرش، قرآن‌های نفیس و خطی، اسلحه‌های جنگی، سنگ قبرها، ظروف طلا و نقره، هدایای سلاطین و پادشاهان، نقاشی‌ها، مدال‌های ورزشکاران و بخش محیط زیست بازدید کردند.

اعضای کانون کرمانشاه نیز از کودکان بستری در بیمارستان عیادت کردند.

اعضا با اهدای کتاب و سرگرمی و اجرای برنامههای متنوع برای کودکان بستری در بیمارستان تخصصی کودکان باعث شادی آنان شدند.

دومین سوگواره‌ عاشورایی «نذر شکوفه‌های سیب» نیز در مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا  کانون گیلان برگزار شد.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا در این ویژه‌برنامه که در تقارن هفته ملی کودک با ایام ماه محرم صورت ‌گرفت، به جایگاه والای کودکان اشاره و تصریح‌ کرد: کودکان پایه و اساس توسعه جامعه‌اند و تلاش برای عمق‌بخشی به فکر و اندیشه آنان می‌تواند تاثیر شگرفی را به دنبال داشته باشد.

وی در همین زمینه مکتب عاشورا را مورد توجه قرار داد و با بیان این که نقش‌آفرینان اصلی این مکتب جوانانی هستند که به درستی پرورش یافته‌اند، گفت: برای ایجاد چنین نگرشی باید از خودمان شروع کنیم تا تاثیرگذاری لازم را بر مخاطب داشته ‌باشیم.

پرده‌خوانی وقایع عاشورا، اجرای سرود اعضای کودک و نوجوان و مداحی عضو برگزیده کانون صومعه‌سرا از دیگر برنامه‌های دومین سوگواره «نذر شکوفه‌های سیب» به شمار می‌رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =