در هفته ملی کودک، «حامی آب» شوید

شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ضمن حضور در نمایشگاه هفته ملی کودک به معرفی فعالیت‌های خود در این حوزه پرداخته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایندگان 6 منطقه‌ی آب و فاضلاب استان تهران ضمن حضور در غرفه‌ی این سازمان در نمایشگاه هفته ملی کودک فعالیت‌های خود را معرفی می‌کنند.

خردسالان و کودکان حاضر در این غرفه می‌توانند نقاشی‌هایی با موضوع آب خلق کنند و از جوایزی بهره‌مند شوند.

فرزانه چاووش‌باشی، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان تهران درباره‌ی دیگر فعالیت‌های این سازمان گفت: «طرح حامی آب که در واقع طرحی همانند همیار پلیس است از مدت‌ها پیش اجرایی شده است. حامی آب ضمن آشنایی با معضل بحران آب و دریافت کارت می‌تواند یاری‌گر ما در اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها، اهالی محل و دوستان باشد. همکاران کوچک ما در جشنواره‌ها و برنامه‌های سازمان امکان حضور دارند و از سوی ما کتاب‌های آموزشی دریافت می‌کنند.»

این مسوول ادامه داد: «پیش‌تر ما با حضور در مدرسه‌ها به معرفی طرح‌ها می‌پرداختیم تا بتوانیم از دانش‌آموزان برای این طرح ثبت‌نام کنیم، اما هم‌اینک دانش‌آموزان زیادی با ما همکاری می‌کنند. به همین دلیل هر سال جشنواره‌ای با عنوان «نخستین واژه: آب» برگزار می‌شود که ویژه‌ی کودکان کلاس اول است. کودکان هر منطقه به تفکیک در این جشن شرکت می‌کنند و در آن با مسایلی که پیرامون موضوع آب است بیشتر آشنا می‌شوند.»

چاووش‌باشی در پایان یکی از رموز اثربخشی یک حرکت فرهنگی را استمرار آن دانست: «برای نهادینه شدن یک فرهنگ، استمرار آموزش آن ضروری است. در همین راستا شرکت آب و فاضلاب نیز آموزش‌های مداومی را در برنامه‌های خود تعریف کرده است. امید به این‌که بتوانیم همچون طرح هم‌یار پلیس، طرح حامی آب را نیز میان خانواده‌ها تبدیل به یک دغدغه و شیوه‌ی نگرش کنیم.»

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک تا 21 مهر 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =