پیوند کودک و حیات‌وحش در کارگاه تصویرگری

جمعی از تصویرگران جوان عضو گروه هنری توما و انجمن تصویرگران ایران در کارگاه «تصویرگری دوستی کودکان با حیات‌وحش» حضور داشتند و با تکنیک‌های مختلف تصویرگری پیرامون موضوع دوستی کودک با حیات‌وحش طرح‌های خود را ارایه کردند.

به ‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگاه «تصویرگری دوستی کودکان با حیات‌وحش» از سوی انجمن تصویرگران ایران ظهر روز چهارشنبه 19 مهر از ساعت 13 تا 18 در سالن کنفرانس شماره‌ی دو مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

پدرام کازرونی، مدیر گروه هنری توما اجرای این کارگاه را بر عهده داشت. این کارگاه با حضور 24 تصویرگر برگزار شد. این تصویرگران برای کودکان رده‌ی سنی هشت تا 12 سال تصویرگری‌هایی پیرامون حیات‌وحش و حیوانات با تکنیک‌های مختلف تصویرگری انجام دادند.

به گفته‌ی کازرونی سادگی و استفاده از رنگ دو ویژگی مهمی بود که باید از سوی تصویرگران در طراحی کارهایشان رعایت می‌شد.

همچنین در این کارگاه احسان عبدالهی و علی بوذری از استادان تصویرگری حضور داشتند تا نظرات خود را پیرامون تصویرگری‌هایی که در این کارگاه انجام می‌شد ارایه کنند. به گفته‌ی عبدالهی طرح‌های ارایه شده از سوی تصویرگران جذاب، با کیفیت و متناسب با موضوع کارگاه بود.

انجمن هنری توما حدود یک سال و نیم است که فعالیت می‌کند و تاکنون چندین نمایشگاه و کارگاه آموزشی برگزار کرده است. درآمد حاصل از آثار هنرمندان و تصویرگران عضو این گروه صرف محیط‌ زیست می‌شود.

تصویرگران شرکت‌کننده در این کارگاه دو هفته فرصت دارند تا اسکن پایانی تصویرگری‌هایشان را در قطع A3 ارسال کنند.

طبق صحبت‌های انجام شده قرار است در پایان این آثار گردآوری شود و طبق تصمیمی که در آینده با همکاری انجمن تصویرگران ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرفته می‌شود ممکن است این آثار به صورت تقویم یا کارت پستال برای کانون ارایه شوند.

نشست‌های علمی هفته‌ی ملی کودک تا 20 مهر 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون ادامه دارد و شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =