قصه‌گویی کتاب‌های کانون در هفته ملی کودک

مربیان کانون در غرفه‌ی «کارگاه قصه‌گویی» در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک برای گروه‌های سنی مختلف و بر اساس کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه می‌گویند.

به ‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در «کارگاه قصه‌گویی» قصه‌هایی برای کودکان گروه‌های سنی «الف، ب، ج و د» (5 تا 16 سال) و اولیا انتخاب شده است و بر اساس گروه سنی بازدیدکنندگان قصه‌ای برای آن‌ها گفته می‌شود.

قصه‌ها از کتاب‌های مختلف کانون و با محتوای ایثار، آزادگی، از خودگذشتگی و خداشناسی ارایه می‌شود.

برای مثال در گروه سنی «الف» (5 تا 7 سال) بر اساس کتاب‌های «مارمولک سبز کوچولو» یا «کلوچه‌ای برای خدا» قصه‌ای برای کودکان در نظر گرفته شده است.

برای گروه سنی «ب» (7 تا 9 سال) کتاب «چهارده قصه‌ی آسمانی» و در گروه سنی «ج و د» (10 تا 14 سال) کتاب «یک باغ لبخند» به عنوان منبع قصه‌گویی در طول هفته‌ی ملی کودک در نظر گرفته شده است.

همچنین قصه‌های عاشورایی فریبا کلهر با عنوان «فریاد زد عمو جان»، «می‌خواهم او نباشد» و «بگذار این‌جا بمانم» نیز از دیگر منابع قصه‌گویی طی روزهای هفته‌ی ملی کودک برای بازدیدکنندگان است.

قصه‌گویی در این کارگاه بدون ابزار و بیشتر در قالب تعامل با مخاطب برای پیشبرد قصه اجرا می‌شود. در گروه سنی «الف» بخش تعامل با مخاطب پررنگ‌تر است و برای گروه سنی «ج و د» قصه‌گویی بر اساس پرسش و پاسخ و سوال درباره‌ی محتوای قصه پیش می‌رود. در این شیوه معمولا آغاز و پایان قصه با سوال همراه است تا محیط صمیمی‌تری ایجاد شود.

پاییزه طاهری، مسوول مرکز شماره‌ی 27 است که در هفته‌ی ملی کودک در برنامه‌ی تلویزیونی شبکه‌ پویا نیز حاضر شد و تکنیک‌های نمایش خلاق را توضیح داد و نمایشی برای بچه‌ها و با همکاری کودکان در صدا و سیما اجرا کرد.

هفته‌ی ملی کودک تا 21 مهر 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش نمایشگاهی و نشست‌های تخصصی واقع در خیابان حجاب برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =