کتاب‌های طوطی در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک

بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی با نام طوطی در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک با بیش از 100 عنوان کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان حضور دارد.

به ‌گزارش اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انتشارات فاطمی با بیش از 100 عنوان کتاب ویژه‌ی گروه سنی کودک و نوجوان در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور دارد. آثار این انتشارات برای کودکان از سه تا 18 سال منتشر می‌شود.

بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی با نام «طوطی» شناخته می‌شود و از سال 1394 فعالیت خود را با تمرکز بر کتاب‌های تصویری برای کودکان آغاز کرده است. کتاب‌های طوطی با شعار «پنجره‌ای به ادبیات ایران، پلی به سوی ادبیات جهان» منتشر می‌شوند.

از جمله آثار ارایه شده در غرفه‌ی این انتشارات می‌توان به مجموعه‌ی 13 جلدی با نگاه فلسفی برای بچه‌ها به ادبیات داستانی معاصر و کهن از 13 کشور مختلف و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و تصویر این 13 کشور اشاره کرد. این مجموعه با نام «داستان‌هایی برای فکر کردن» با تصاویری متنوع به داستان‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف چون مالزی، مکزیک، آفریقای جنوبی، ژاپن، اندونزی، یونان و روم اختصاص دارد.

در پایان هر کدام از آثار این مجموعه یکسری سوال طرح شده است که با توجه به موضوع داستان، بچه‌ها می‌توانند با هم گروه‌، والدین یا تسهیل‌گر در مورد موضوع داستان یک بحث چالشی ایجاد کنند. این مساله کمک می‌کند کودکان هم نسبت به خودشان به یک شناختی برسند و هم آن اتفاق مهم برای انتشارات یعنی تلاش برای پرورش تفکر خلاقانه و انتقادی رخ می‌دهد.

اکثر کتاب‌های داستانی این انتشارات با نگاه روان‌شناختی منتشر می‌شود.

یکی دیگر از آثار این انتشارات با نام «گل‌های پیاده‌رو» نوشته‌ی جان آرنولوسن با تصویرگری سیدنی اسمیت کتابی بدون متن و یک داستان تصویری از سفر یک روزه‌ی دختر بچه‌ای است که همراه پدرش به خرید می‌رود. داستان تصویری این اثر درباره‌ی زیبایی‌های کوچک روزمره است. این کتاب امکان نقل داستان از سوی خود بچه‌ها را فراهم و دید بصری و قوه‌ی خلاقیت آن‌ها را تقویت می‌کند.

«چرا آواز می‌خوانی زنجره؟» از بابک صابری و با تصویرگری نگین احتسابیان اثر دیگری است که از سوی این انتشارات منتشر شده و به دوسالانه‌ی تصویرگری براتیسلاوا راه یافته است.

مجموعه‌ی قصه‌های «من و بابام» که از سال 1361 منتشر شده همچنان جزو آثار پرفروش این انتشارات است.

کتاب‌های علمی «ریاضیات کانگورو» مجموعه‌ای 9 جلدی و کمک‌درسی برای مقطع اول تا نهم تحصیلی و مجموعه‌ی دیگر با نام «مفاهیم پایه در علوم تجربی» در 21 عنوان و چهار دسته‌ای که به موضوع‌های انرژی و زندگی، دنیای زنده، زمین و زیستگاه‌ها و ماده و تغییرهای آن اختصاص دارد، از دیگر آثار ارایه شده از سوی این انتشارات در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک است.

همچنین عروسک‌های طوطی دست‌ساز و نمدی به عنوان نشان بخش کودک و نوجوان این انتشارات در کنار کتاب‌های انتشارات با تخفیف 25 درصدی در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک به فروش می‌رسد.

نمایشگاه هفته ملی کودک روز 21 مهر 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران به پایان می‌رسد.

علاوه بر این کلاه کاغذی با آرم انتشارات و کارت نشان بر اساس موضوع کتاب‌ها در این غرفه ارایه می‌شود. برای خرید بالای 50هزار تومان نیز مسوولان این غرفه مجموعه کارت‌پستال‌های «من و بابام» را در نظر گرفته‌اند.

به طورکلی آثار این انتشارات پیرامون موضوع‌هایی چون جنگ، صلح، خشم، ترس، سازگاری، مرگ، طبیعت و احترام به محیط زیست هستند.

هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش نمایشگاهی و نشست‌های تخصصی واقع در خیابان حجاب برپا است.

نشر فاطمی نماینده ی رسمی دو رویداد علمی -ترویجی بین المللی از جمله مسابقه بین‌المللی ریاضیات کانگورو، علوم کامپیوتر وانفورماتیک ببراس در ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =