آشنایی بچه‌ها با دیابت در هفته‌ی ملی کودک

بازدیدکنندگان از نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در غرفه انجمن دیابت ایران با آموزش‌های بهداشتی و سلامتی و بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت آشنا می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این غرفه کارشناسان انجمن دیابت ایران مشاوره‌های لازم در زمینه پیش‌گیری و مراقبت‌های مورد نیاز درباره بیماری‌هایی مانند فشار، چربی و قند خون را به بازدیدکنندگان ارایه می‌کنند.

بر اساس این گزارش این انجمن هم‌چنین در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک ضمن معرفی فعالیت‌های این موسسه کتاب‌ها، نشریه‌های تخصصی، کتابچه‌ها و بروشورهایی را نیز در زمینه تشخیص دیابت، پیش‌گیری ثانویه، دیابت در سالمندان، ترس ابتلا به دیابت و راهنمای تغذیه دیابتی‌ها را به صورت رایگان در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد.

در عین حال به گفته‌ی کارشناسان این انجمن با توجه به این‌که برخی از بچه‌ها از دوران کودکی ممکن است دچار دیابت نوع یک باشند در این غرفه تلاش می‌شود علاوه بر ارایه خدمات مشاوره‌ای به تمام بازدیدکنندگان، در صورت مشاهده کودکان مبتلا به این بیماری نیز آن‌ها را شناسایی و بیماری‌شان کنترل شود.

هم‌چنین در این غرفه به افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند کتاب‌هایی در زمینه تغذیه، کنترل فشار خون، آموزش تزریق انسولین و آموزش‌های ویژه افراد دیابتی که انسولین تزریق نمی‌کنند، خودمهاری در کنترل استرس، جلوه‌هایی از زندگی با دیابت و... به صورت رایگان ارایه می‌شود.

علاقه‌مندان به استفاده از خدمات انجمن دیابت ایران و سایر موسسه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان تا پایان روز 21 مهر 1396 می‌توانند به محل برگزاری نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =