حضور بخش پادکست در جشنواره را به فال نیک می‌گیرم

فرزاد شیرمحمدی داور بخش پادکست جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معتقد است اضافه شدن یک بخش جدید به جشنواره قصه‌گویی نشان از پویایی این مجموعه و تلاش‌ برای بهتر برگزار شدن این رویداد دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرزاد شیرمحمدی با اشاره به اولین دوره حضور بخش پادکست در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری بیان کرد: در دوره‌های مختلف برگزاری جشنواره قصه‌گویی، افراد زیادی در بخش‌های گوناگون تلاش کردند و بدوت تردید برگزاری این جشنواره بین‌المللی کار سختی است که نیاز به گروه مدیریتی و اجرایی قوی دارد. در این میان اضافه شدن یک بخش جدید به جشنواره نشان از پویایی این مجموعه و تلاش‌ برای بهتر برگزار شدن این رویداد دارد.

وی افزود: من اضافه شدن بخش پادکست در بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی را به فال نیک می‌گیرم و این اقدام را حتی اگر در دوره اول ضعف‌هایی هم داشته باشد عالی و به‌جا می‌دانم.

داور مرحله پایانی بخش پادکست جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: در دوره اول هر رویدادی مشکلات و مسائلی وجود دارد که درحین برگزاری آشکار می‌شود. با شناختی که از مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارم مطمئن هستم این موارد رفع خواهد شد و حتما در سال‌های آینده شاهد پیشرفت و کم نقص‌تر شدن این بخش در جشنواره قصه‌گویی خواهیم بود. اما در مجموع به عزیزان کانونی و شرکت‌کنندگان در این بخش نمره قبولی می‌دهم.

شیرمحمدی در مورد کیفیت آثار حاضر در جشنواره با اشاره به آزاد بودن شرکت در این بخش برای همه گروه‌ها اظهار کرد: گروه‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای می‌توانستند در این بخش شرکت کنند و در بخش‌های فنی امکان حضور چهره‌های حرفه‌ای بود اما در آثاری که بعد از داوری‌های مقدماتی برای داوری پایانی به دست ما رسید کار شاخصی وجود داشت. اگر منصفانه بگویم شاید کمتر از انگشتان یک دست آثاری داشتیم که به استانداردها نزدیک شده بودند.

این دوبلور و گوینده صداوسیما تصریح کرد: اگر با این دید نگاه کنیم که شرکت‌کننده‌ها در این بخش حرفه‌ای نبودند و هیچکدام شغل‌شان تولید آثار صوتی حرفه‌ای نیست، آثار زیبایی داشتیم و از نحوه خوانش و اجرای تعداد زیادی از دوستان مشخص بود از قصه‌گوهای کاربلد و حرفه‌ای هستند و از پس اجرای درست داستان برآمدند.

وی افزود: اما در بحث صداگذاری، فضاسازی و کارهای فنی نقص وجود داشت و باعث می‌شد اثر امتیاز خوبی نگیرد؛ در صورتی‌که ما برای انتخاب آثار برگزیده باید مجموعه عوامل را در نظر می‌گرفتیم. امیدوارم در سال‌های بعد این نقص‌ها رفع و رقابت سخت‌تر شود تا داورها هم برای داوری چالش بیشتری داشته باشند.

شیرمحمدی با اشاره به بحث تبلیغات بیان کرد: در بحث اطلاع‌رسانی زحمت زیادی کشیده شده اما با کمک و تعامل شهرداری‌ها و صداوسیما می‌توان بهتر تبلیغ کرد. پیشنهاد من برای برگزاری بهتر جشنواره در دوره‌های بعد، توجه بیشتر به بحث تبلیغات و فراخوان است تا افراد بیشتری از این رویداد باخبر شوند و دوستان حرفه‌ای و شاغل در این زمینه هم در جشنواره شرکت کنند تا سطح جشنواره بالاتر بیاید. این اتفاق کمک می‌کند تلاش عزیزانی که به شکل حرفه‌ای در حوزه قصه‌گویی کار می‌کنند برای تولید یک اثر دیجیتال صوتی قوی، بیشتر شود. مطمئن هستم در توان این عزیزان هست تا با فراگیری چند نرم‌افزار صداگذاری و تدوین صوتی، همراه با سلیقه‌ای که از آنها سراغ دارم کارهای فاخری تولید کنند.

داور بخش پادکست جشنواره قصه‌گویی عنوان کرد: البته در زمینه آموزش و توجیه شرکت‌کننده‌ها در بحث‌های فنی تولید پادکست، برای همه شرکت کننده‌ها از طریق سایت قصه‌گویی آموزش‌هایی داده شده است. در ادامه این مسیر پیشنهاد من به دوستانم در کانون پرورش فکری، برگزاری کارگاه‌هایی برای آموزش روش تولید آثار از سوی دوستان حرفه‌ای و شاغل در رادیو است و بعد تعدادی پادکست معیار و استاندارد معرفی شود تا در بحث‌های فنی الگو باشد. این اقدام تاثیر به‌سزایی در رشد این بخش خواهد داشت.

شیرمحمدی در پایان گفت: مشکلات ناشی از بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن مانع از اجرای کامل برنامه‌های تدوین شده از سوی مسوولان جشنواره در این بخش شده است اما با توجه به تجربه‌هایی که کانون پرورش فکری در همین دوره اول در بخش پادکست کسب کرد خوش‌بین هستم که در سال‌های آینده شاهد جشنواره‌ای بسیار پربارتر با خروجی آثاری ماندگار در حوزه پادکست باشیم.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =