قصه‌ها ابزار ترویج ارزش‌های انسانی و معنوی و بسترساز ایجاد هویت جمعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد قصه‌ها را ابزاری برای ترویج ارزش‌های انسانی و فضایل معنوی در جامعه و بسترساز تشکیل هویت جمعی می‌داند.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احسان عابدی، هم‌زمان با برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی استان یزد اظهار داشت: ما در مجموعه مدیریت فرهنگی استان یزد مبنای کار خود را بر تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری گذاشته‌ایم، از این جهت که هم به تقویت این حوزه کمک کند و هم عاملی برای ایجاد نشاط اجتماعی و فراهم‌آوردن شرایط برای حضور مردم در برنامه‌ها و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری باشد در عین حال موجب بهره‌مندی مردم از آن‌ها شود.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی در ایران - که امسال به میزبانی استان یزد برگزار شد - یکی از جشنواره‌های پرشور و هیجانی و بیشتر ویژه کودکان و نوجوانان است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه موفقیت‌های سال‌های اخیر داشته است توانسته است به خوبی این جشنواره را برگزار کند و انشالله که ما نیز میزبان خوبی بوده باشیم.

عابدی تصریح کرد: استفاده از ابزار قصه برای ترویج ارزش‌های انسانی و فضایل معنوی یکی از زمینه‌های بسترساز برای تشکیل هویت جمعی ما است، مردم ایران از دیرباز اهل قصه بودند و با قصه، خودشان را سرگرم می‌کردند، با قصه آموزش می‌دادند و فرزندان خود را تربیت می‌کردند و به این نحو با قصه کارهای مختلفی را می‌گذراندند.

عابدی بیان کرد: خوشبختانه بزرگان بسیار برجسته‌ای در حوزه قصه‌گویی داریم؛ شاعران، بزرگترین قصه‌پردازان ایران زمین بودند که سعی کردند دقیق‌ترین و عمیقترین حکمت‌ها را در قالب قصه به زبان نثر و نظم برای مردم بیان کنند و این‌ها همه ماندگار شده و در کتاب‌های بزرگی همچون بوستان، گلستان سعدی و شاهنامه فردوسی و دیگر کتاب‌های که اکنون جزو گنجینه‌های فکری و معنوی ما هستند، آمده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه جشنواره به خوبی برگزار شد و ما شاهد بودیم که مردم استان از این رویداد فرهنگی استقبال کردند امید که ما نیز با ادامه دادن این جشنواره‌ها و رویدادها خدمات ارزمنده‌ای به حوزه فرهنگ و هنر استان داشته باشیم.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ۲۵ تا ۲۹ دی ۱۴۰۱ به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =