نشست معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با مادران و دختران کانونی

شنبه بیست و دوم مهرماه به مناسبت آخرین روز از هفته ملی کودک، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری نشستی گفت‌وگومحور با دختران و مادران کانونی داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به مناسبت هفته کودک نشست صمیمانه برخی از مادران و کودکان کانون پرورش فکری با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. در این نشست مادران مهم‌ترین دغدغه‌های خود را در مسیر آموزش، توانمندی و پیشرفت اجتماعی زنان و دختران مطرح کردند و در ادامه، معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه آموزش و تعلیم سبک زندگی در کودکی به مسئله اکرام و احترام به کودکان و توجه به شیوه آموزشی در دوره نوجوانی پرداخت؛ همچنین به نقش کارگروه‌های مرتبط با خانواده و فرهنگ که می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌های معنوی و سبک زندگی را پوشش دهد اشاره کرد.

نشست صمیمانه معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با مادران و دختران کانونی

حامد علامتی پس از خیرمقدم به معاون امور زنان و خانواده، گفت: تقریباً یک‌صد سال است که پروژه جنگ علیه خانواده از سمت نظام سلطه دنبال می‌شود، این در حالی است که بزرگ‌ترین سرمایه ما در فرهنگ ایرانی_اسلامی خانواده است و باید با نگاه سرمایه‌گذاری، این فرهنگ غنی را با رویکرد آینده‌نگری زنده نگه‌داشت.

وی با تأکید بر جایگاه مهم خانواده در تربیت فرزندان بیان کرد: ما از شروع دوره کنونی رسماً اعلام کرده‌ایم که قهرمان قصه کانون، خانواده است.

دو عنصر پدر و مادر برای ما خیلی مهم هستند؛ قبلاً تمرکز تبلیغی ما روی کودک بود؛ اما اکنون علاوه بر کودک به نقش خانواده نیز توجه داریم، چرا که اگر خانواده را داشته باشیم، مادر، پدر و کودک را توأمان داریم.

نشست صمیمانه معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با مادران و دختران کانونی

علامتی ادامه داد: امروز منفعت‌گرایی در غرب باعث شده دو عنصر پدر و مادر از هم جدا بشوند و اساساً چیزی به نام فرزند وجود نداشته باشد؛ فرزند در فرهنگ غربی مزاحمی برای خانواده است؛ درصورتی‌که مبانی دینی و ایدئولوژی ما سرشار از تکریم خانواده است و بارها به کانون گرم خانواده توصیه شده است.

امروز این نگاه غلط در غرب باعث شده شاکله خانواده از هم بپاشد و اساساً چیزی به نام خانواده وجود نداشته باشد.

ما امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پدرها و مادرها، اهمیت می‌دهیم.

در سیر جدید فعالیت‌هایمان مادر را در کنار خود قرار داده‌ایم، البته نباید از نقش پدر غافل شد؛ زیرا نقش‌آفرینی مادر و پدر در تربیت درست و اصولی فرزندان، آینده آن‌ها را می‌سازد و ما در کانون دنبال همین موضوع هستیم و در جریان تعلیم‌وتربیت باید از این مهم بهره ببریم.

نشست صمیمانه معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با مادران و دختران کانونی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن اشاره بر نقش زنان در جامعه امروز خاطرنشان کرد: ما توانستیم در فرهنگ شفاهی بعضی مفاهیم را بازتعریف کنیم؛ به‌جای استفاده از اصطلاح "زن خانه‌دار" عبارت "زن خانواده‌دار" را جایگزین کرده‌ایم. زنی که مطابق الگوی سوم مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، هم در خانه و هم جامعه دارای نقش است.

وی تکمیل کرد: هفته‌ملی کودک بهانه‌ای است تا وظیفه خود را نسبت به کودکان و نوجوانان بدانیم؛

ما مسئولین، خانواده‌ها، اصحاب رسانه اهمیت کار کودک را درک کنیم تا آینده فرزندانمان را رقم بزنیم.

سیاست‌های دولت سیزدهم مبتنی بر همین موضوع است و همیشه مورد تأکید، حمایت و پیگیری رئیس‌جمهور بوده است.

نشست صمیمانه معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با مادران و دختران کانونی

علامتی در پایان با توجه به اتفاقات اخیر در فلسطین عزیز، بیان کرد:  من هم به نوبه خودم و به قول مقام معظم رهبری این زلزله غیرقابل‌ترمیم را که توسط حماس در فلسطین اشغالی برای اسرائیل ایجاد شد تبریک عرض می‌کنم و همین‌طور جنایت‌های ددمنشانه و کودک‌کشی اسرائیل را که هیمنه‌پوشالی خود را به رخ می‌کشد محکوم می‌کنم.

به‌زودی با تلاش رزمندگان عزیزمان در حماس این هیمنه‌پوشالی فرو خواهد ریخت.

سمیه‌سادات ابراهیمی مشاور امور زنان و خانواده کانون، زینب عاشری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، قاسم سلیمانی مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون و تعدادی از مدیران‌کل بانو کانون در این نشست صمیمانه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =