نامزدهای بخش "کتاب‌های خودمان" معرفی شدند

شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان، نامزدهای "کتاب‌های خودمان" را در سه بخش شعر، داستان و گرافیک و تصویرگری معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در بخش کتاب‌های خودمان در رده شعر کودک و نوجوان 14 اثر، در رده داستان کودک و نوجوان 11 اثر، و در بخش تصویرگری 25 اثر مورد بازبینی هیئت داوران قرار گرفت.
"کتاب‌های خودمان" مجموعه‌ای از آثار مربیان و کارکنان کانون است که تاکنون بیش از 50 عنوان آن توسط انتشارات کانون منتشر شده است.
بر همین اساس در بخش شعر کودک و نوجوان، هیأت داوری، کتاب‌های‌ "دمپایی خورشید" سروده‌ی حسین تولایی، "دوربین خدا" سروده‌ی اسماعیل اللّه‌دادی، "تنها خدا فهمید" سروده‌ی احمد خدادوست، "اسب حنایی" و "خوش به حال رودخانه" سرود‌ه‌ی منیره هاشمی، "صبح یک روز اردیبهشتی" سروده‌ی اکرم کشایی و "شبیه صبح خرداد" سروده‌ی طاهره شهابی را به عنوان نامزد معرفی کرد.
همچنین در بخش داستان کودک و نوجوان کتاب‌های‌ "پری افسانه‌ها" اثر فاطمه زمانی، "من یک مرد عنکبوتی شبیه رستم خواهم شد" اثر مژگان بابامرندی، "قلب کوچک سپهر" اثر مهناز فتاحی، "جنگ جهانی سوم" و "خیال‌باف" اثر حمید نوایی‌لواسانی به عنوان نامزد انتخاب شدند.
بر اساس این گزارش، هیأت داوران بخش گرافیک و تصویرگری نیز کتاب‌های "مامانم گمشده است"، "صبح یک روز اردیبهشتی"، "بی‌چکمه و چتر"، "دوربین خدا"، "خدا تسبیحی از گنجشک دارد"، "شب چهل و یکم"، "دمپایی خورشید"، "دلم یک دوست می‌خواهد" و "خیال‌باف" را به‌عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کردند.
جوایز جشنواره کتاب کودک و نوجوان در رشته‌های شعر، داستان تألیف کودک و خردسال، داستان تألیف نوجوان، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، دینی، زندگی‌نامه، کتاب‌های خودمان، بازنویسی و گرافیک و تصویرگری به کتاب‌هایی اهدا می‌شود که در سال‌های 1391منتشر شده است.
گفتنی است این جشنواره از 15 تا 18 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
برگزیدگان این رقابت ادبی روز 18 تیر معرفی می‌شوند.