کد خبر: 269799
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
اعضای کانون اصفهان به تماشای «پایان رویاها» نشستند

چهارصد عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به تماشای فیلم «پایان رویاها» در جشنواره‌ی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان نشستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز 14 تیر اعضای مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اصفهان همراه با دو بازیگر کودک فیلم «پایان رویاها» به تماشای این فیلم نشستند.
بر این اساس جدیدترین اثر محمدعلی طالبی که در سینما فلسطین شهر اصفهان اکران شد مورد استقبال کودکان و نوجوانان حاضر قرار گرفت. در پایان این اکران امیرحسام رضایی و شیوا فرهادی بازیگران این فیلم به حضار معرفی شدند و در به سوال‌های مخاطبان نیز پاسخ دادند.
شایان موذنی که یک سال است عضو کانون است درباره‌ی این اثر سینمایی عنوان کرد: «این فیلم را دوست داشتم، اما بخش‌هایی از آن بیش‌تر مورد توجه من قرار گرفت. با این حال خود را جای شخصیت اصلی فیلم گذاشتم و تصور کردم اگر جای او بودم شاید من هم اشتباهم را مخفی می‌کردم. با این حال این فیلم برای من نتیجه‌ای داشت. فهمیدم باید شجاعت داشته باشیم و اشتباهمان را بپذیریم.»
ماهان حسینی دیگر نوجوان حاضر در این اکران بود. او در پاسخ به این سوال که چه دریافتی از فیلم داشته است، گفت: «من متوجه شدم که دروغ باعث دردسرهایی برای ما می‌شود. به همین دلیل اگر خواستیم چیزی را مطرح کنیم راحت درباره‌اش حرف بزنیم و بابت آن عذرخواهی کنیم.»
گفتنی است برخی از این مخاطبان اعضایی بودند که در کارگاه‌های انیمیشن و فیلم‌سازی کانون نیز شرکت می‌کنند.
سارا سمیعی 13 ساله، نزدیک به پنج سال است که در کانون فعالیت می‌کند. او از کلاس‌های خوش نویسی، تئاتر، نقاشی و سفال استفاده کرده و در حال حاضر انیمیشن می‌سازد.
وی می‌گوید: «من هم اگر روزی فیلم بسازم سعی می‌کنم در آن یک مهارت را یاد بدهم و واقعیت‌های پنهان را به تماشاچی نشان بدهم. در مورد این فیلم هم فکر می‌کنم اگر بازیگرها مدام با لهجه‌ی شمالی صحبت می‌کردند و نه فقط در بخش‌هایی از فیلم، این اثر دیدنی‌تر می‌شد. دو صحنه از فیلم را هم دوست داشتم. یکی زمانی که آرش نابینا می‌شود. یکی هم وقتی می‌تواند ماه را با تلسکوپ ببیند.»
پارسا حسینی دیگر مخاطب حاضر در سالن است. او 10 ساله است و در کارگاه‌های گفت‌وگوی آزاد و کلاس‌های سفال و نقاشی شرکت داشته، این روزها هم ترم 10 انیمیشن را می‌گذراند و تا به حال هفت فیلم ساخته است: «فیلم عالی بود. من متوجه شدم کهبهتر است وقتی اتفاقی رخ داد زودتر آن را بگوییم. و امیدوارم باز هم چنین فیلم‌های پندآموزی ساخته شود.»
در این روز دو بازیگر کودک فیلم نیز در مورد اثر صحبت‌های مفصلی کردند که گزارش آن به زودی منتشر خواهد شد.