عروسک های بومی به همراه داستان عرضه می شوند

گروه هنری «فانوس خیال» با حضور در بازار تئاتر کودک و نوجوان عروسک‌های محلی مناطق مختلف را به همراه کتابی درباره داستان آن‌ها عرضه می‌کند.

کیوان اقبالی سرپرست گروه هنری «فانوس خیال» در گفت و گو با روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های گروه ما در کنار اجرای تئاتر کودک و به ویژه تئاتر عروسکی، ساخت عروسک‌های نمایشی برای عرضه در بازار و استفاده گروه‌های نمایشی است.
وی افزود: «فانوس خیال» نزدیک به 22 سال است که فعالیت می‌کند ولی از سه سال پیش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.
به گفته اقبالی، کارگاه عروسک سازی گروه «فانوس خیال» عروسک‌های نمایشی را با استفاده از مصالحی چون پارچه، چوب و پلی استر و به صورت تولید انبوه، می‌سازد.
این هنرمند از ساخت عروسک‌های محلی هر منطقه با ارایه کتابی درباره داستان این عروسک ها خبر داد و گفت: تاکنون عروسک‌های بومی مناطقی چون کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و گلستان را تولید کرده‌ایم و در حال حاضر نیز عروسک «باران» را برای عرضه در بوشهر در دست تولید داریم.  
وی افزود: عروسک «باران» عروسک پارچه‌ای است که در گذشته مردم برای بارش باران به تن آن سوزن می‌زدند.
اقبالی ادامه داد: گروه «فانوس خیال» برای شناسایی عروسک‌های هر منطقه با صدا و سیمای آن خطه مذاکره می‌کند چراکه آن‌ها تحقیقات گسترده‌ای در این باره دارند.
گروه «فانوس خیال» همزمان با بازار تئاتر کودک و نوجوان نمایش «یک شب طولانی» را در دو سانس اجرا کرد.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» تا 12 تیر در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.