کد خبر: 219548
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
افزایش تمرکز کودکان با «کارت نمایش»

«کارت نمایش» سومین نشست تخصصی بازار تئاتر کودک و نوجوان بود که با حضور فائزه فیض شیخ الاسلام، صبح دوشنبه (10 تیر) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فائزه فیض شیخ الاسلام، نویسنده و طراح، در این نشست تخصصی از تجربه فعالیت با کودکان گفت که نتیجه آن تولید کارت‌های نمایشی است و افزود: با برگزاری کلاس نمایش‌های خلاق برای خردسالان متوجه شدم آن‌ها تمرکز پایینی نسبت به تمرین خلاق دارند.
وی ادامه داد: این موضوع مرا به یک شیوه رساند که می‌توان قصه، حجم‌سازی و نقاشی را به همراه بازی‌های نمایشی انجام داد و اجرای آن موجب شد نه تنها کودکان تمرکز پیدا کنند بلکه آکسسوار نمایش بدست آید.
این پژوهش‌گر تئاتر تصریح کرد: در ادامه این تجربه شرکت مخابرات ایران تصمیم گرفت با طراحی و تولید مجموعه‌هایی فرهنگی از روش‌های نمایش خلاق برای آموزش مفاهیم ارتباطی به کودکان و نوجوانان بهره بگیرد و در نهایت مجموعه «الو، یک دو سه» تولید شد که به معرفی 12 شماره خدماتی ضروری و نحوه استفاده آن اختصاص دارد.
وی افزود: این مجموعه به صورت بازی نمایشی طراحی شده و در آن با توجه به کارکردهای اجتماعی هر یک از شماره تلفن‌های خدماتی، موقعیت‌های نمایش خلق شده است که به نوعی به زندگی کودکان امروز نزدیک باشد تا بتوانند به راحتی با آن موقعیت ها هم‌ذات پنداری کنند.
در ادامه، فیض نحوه استفاده از کارت‌های نمایشی را توضیح داد و به شرکت کنندگان حاضر مجموعه «الو، یک دو سه» اهدا کرد.