بازار تئاتر کودک و نوجوان یک رویداد اقتصادی است

قطب الدین صادقی، کارگردان و منتقد تئاتر، بازار تئاتر کودک و نوجوان را رویدادی اقتصادی برای عرضه و دریافت ابزار و ادوات مورد نیاز اجرای نمایش دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی اظهار داشت: هدف از برگزاری بازارهای تئاتر به صورت کلی، گردآوری موسسات و گروه‌هایی است که ابزار و ادوات مورد نیاز برای اجرای تئاتر کودک و نوجوان چون عروسک، کتاب و غیره را تولید می‌کنند و گروه مخاطب این بازارها افراد یا نهادهایی هستند که به ابزار و ادوات مورد نیاز برای اجرای تئاتر نیاز دارند.
وی بازار تئاتر را یک رویداد اقتصادی معرفی کرد و افزود: به نظر من برگزاری چنین رویدادی مثبت است به شرط این که سفارش‌دهنده‌هایی نیز وجود داشته باشند تا شاهد گردش اقتصادی این هنر باشیم.
به گفته این پژوهش‌گر، بازار تئاتر کودک و نوجوان به دلیل برگزاری سمینار و نشست‌های تخصصی و اجرای نمایش می‌تواند در رشد و گسترش تئاتر کودک و نوجوان در جامعه موثر باشد.
صادقی عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در برگزاری بازار تئاتر مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم شاهد استقبال بیشتر مردم در نتیجه اطلاع‌رسانی مطبوعات باشیم چراکه بخشی از عدم اقبال مردم به این گونه رویدادها و به ویژه تئاتر متوجه عملکرد ضعیف رسانه‌هاست.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» تا 12 تیر در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.